Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dilin Doğası
Dilin Önemi ve Fonksiyonları |
English Language Teaching: Approaches and Methodologies, Chp: 2 |
2) |
İngilizcenin Dünyası |
The Practice of English Language Teaching, Chp 1 |
3) |
İngilizcenin Betimlenmesi |
The Practice of English Language Teaching, Chp 2 |
4) |
Öğrenci Özellikleri |
The Practice of English Language Teaching, Chp 5 |
5) |
Öğretmenin Özellikleri |
The Practice of English Language Teaching, Chp 6 |
6) |
Öğrenme Ortamlarının Betimlenmesi |
The Practice of English Language Teaching, Chp 7 |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Dil Öğretiminde Popüler Metodolojiler |
The Practice of English Language Teaching, Chp 4 |
9) |
Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları
Dil Öğrenimindeki Meseleler |
The Practice of English Language Teaching, Chp 11 |
10) |
Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları
Gramer Öğretimi
|
The Practice of English Language Teaching, Chp 11 & 13 |
11) |
Kelime Öğretimi
Sesletim Öğretimi |
The Practice of English Language Teaching, Chp 14 & 15 |
12) |
Hata ve Geri Dönüt
Öğrencileri Gruplandırma |
The Practice of English Language Teaching, Chp 8 & 10 |
13) |
Dil Becerileri Öğretimi |
The Practice of English Language Teaching, Chp 16 |
14) |
Okuma
Yazma
Konuşma
Dinleme |
The Practice of English Language Teaching, Chp 17-20 |
Ders Notları / Kitaplar: |
● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118
● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6
● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|
Diğer Kaynaklar: |
● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118
● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6
● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. |
|
2) |
Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır. |
|
3) |
İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır. |
|
4) |
Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar. |
|
5) |
Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır. |
|
6) |
Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular. |
|
7) |
İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır. |
|
8) |
Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir. |
|
9) |
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular. |
|
10) |
Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular. |
|
11) |
Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. |
|