Otomotiv Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI080 | ||||
Ders İsmi: | Psikoloji Okumaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. FATMA GÖRAL | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilimi ve bilimsel olanı metafizik öğretilerden, ideolojilerden ve sahte-bilimden ayırt etmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu derste bilimsel bilginin özellikleri ve bilimsel yaklaşımlar ile ilgili temel bilgi ve beceriler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir 2) Bilimsel düşüncenin gündelik yaşamdaki gerekliliğini kavrayabilir 3) Bilimsel bir ürün ile bilimsel olmayan bir ürünü ayırt edebilir 4) Bir soruyu bilimsel olarak ifade edebilir. 5) Bilimsel bakış açısıyla psikolojinin konularını değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Giriş | - |
2) | Temel Kavramlar: Bilim, Hatalı Bilim, Bilim Olmayan, Sahte Bilim | - |
3) | Bilimselliğin Kriterleri: Tümevarım ve Doğrulanabilirlik | - |
4) | Bilimselliğin Kriterleri: Tümdengelim ve Yanlışlanabilirlik | - |
5) | Sahte Bilimin Özellikleri | - |
6) | Bilgi Edinme Yolları: Bilimsel ve Bilimsel Olmayan Yaklaşım | - |
6) | Bilgi Edinme Yolları: Bilimsel ve Bilimsel Olmayan Yaklaşım | - |
7) | Bir Bilim Olarak Psikoloji | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Seçme Konular Üzerine Okumalar | - |
10) | Seçme Konular Üzerine Okumalar | - |
11) | Seçme Konular Üzerine Okumalar | - |
12) | Seçme Konular Üzerine Okumalar | - |
13) | Sunumlar | - |
14) | Sunumlar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Bulduk, S. (2008). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri, Çantay Kitabevi, İstanbul. -Uslu, F. (2011). Bilimselliğin Kriteri ve Sınırları Problemi- Bilim, Bilim Olmayan ve Sahte Bilim. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10 (19), 5-35. |
Diğer Kaynaklar: | -Bulduk, S. (2008). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri, Çantay Kitabevi, İstanbul. -Uslu, F. (2011). Bilimselliğin Kriteri ve Sınırları Problemi- Bilim, Bilim Olmayan ve Sahte Bilim. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10 (19), 5-35. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | |||||
2) Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |||||
3) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | 1 |
2) | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |
3) | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 122 |