E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI079 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Yazım Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere bir araştırma sorusu sorma, bilimsel yöntem ilkelerine göre toplanmış ve analiz edilmiş verilerin bilimsel bir şekilde yazılmasına ve profesyonel ortamlarda sunulmasına ilişkin temel ilke ve prensipleri kavrama ile akademik okuma ve yazma becerileri kazandırmayı amaçlar. Ders, öncelikli olarak öğrencilerin bilimsel/akademik okuma ve yazma konusundaki temel eksikliklerini giderme, söz konusu durumlar için muhtemel güçlüklerin nasıl giderileceğine yönelik çözümler üretme ve öğrencilerin etkin bir bilimsel iletişim dili becerisi kazanmasına yönelik yarar sağlamayı amaç edinir. |
Dersin İçeriği: | Ders, profesyonel ortamlarda doğru ve etkin iletişim dili, bir araştırma sorusu sorma, literatür tarama, akademik kaynak arama ve kullanma, bilimde etik ilkeler, bilimsel bir makale, tez ve bildiri yazımına ilişkin incelemeleri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Profesyonel ortamlarda yazılı-sözlü uygun ve etkili bir iletişim dili kullanma becerisi kazanır. 2) Gözlemlerden yola çıkarak temel düzeyde bilimsel bir araştırma sorusu/deseni geliştirir. 3) Literatür tarama ve doğru kaynak kullanımına ilişkin bilgi ve beceriler edinir. 4) Akademik etik meseleleri kavrama ve etik ilkelere uyma prensibi kazanır. 5) Bilimsel bir makale, tez önerisi ve raporu okuma ve yazmada temel ilke ve prensipleri kavrar, inceleme yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Yazım Becerilerine Giriş I: Profesyonel Ortamlarda Yazılı- Sözlü Doğru ve Etkin İletişim | |
2) | Bilimsel Yazım Becerilerine Giriş II: Bilimsel İletişimin Dili | |
3) | Bilimsel Teorilerin Kurulması ve Test Edilmesi: Temel Kavramlar | |
4) | Bilimsel Teorilerin Kurulması ve Test Edilmesi: Araştırma Konusu Belirleme, Soru Sorma, Hipotez Geliştirme- Teorik Temelleri | |
5) | Araştırma Konusu Belirleme, Soru Sorma, Hipotez Geliştirme: Uygulamalar | |
6) | Akademik Tanımlar ve Roller | |
7) | Akademik Yazımın Amaç ve Türleri | |
8) | VİZE ödevlerinin verilmesi, Literatür Tarama, Kaynak Arama ve Kullanma | |
9) | Bilimde Etik Prensipler | |
10) | Makale ve Bildiri Yazımın Temel İlkeleri | |
11) | Makale Yazımı: İnceleme-I (Başlık, Özet, Giriş ve Yöntem)- Teorik Temelleri | |
12) | Makale İnceleme-II (Bulgular, Tartışma ve Sonuç)- Teorik Temelleri | |
13) | Bilimsel Bir Araştırma Makalesi Sunusu | |
14) | Tez Önerisi ve Tez Raporu Yazımı | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler- (2018, 1. Basım) Serkan Dinçer, Pegem Akademi Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Akademik Yazım, İlkeler, Uygulamalar, Örnekler (2018, 2.Basım) -Metin Kozak, Detay Yayıncılık 2. Yanlış Yönde Kuantum Sıçramalar-Charles M. Wynn-Arthur W.Wiggins (Çev. Aykut Kence) (2001, 4. Basım). Tübitak Popüler Bilim Kitapları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |||||
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | |||||
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |
1) | Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | |
2) | Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 33 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |