Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction: Conceptual Framework: Gender |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
2) |
Gender: Theoretic Approaches |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
3) |
Historical Analysis |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
4) |
Gender: Patriarchy |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
5) |
Gender Discrimination: Its Reflections: Education, Employment, Health, Violence |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
6) |
Gender and the Private Sphere |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
7) |
Gender and the Public Sphere |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Gender and political participation |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
10) |
Gender and law
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
11) |
Gender and Education |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
12) |
Gender and city, media, violence
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
13) |
Gender and History
|
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
14) |
Gender and Art and Literature |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
15) |
Final exam |
|
Course Notes / Textbooks: |
Saygılıgil, F. (2016), Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
Çayır, K. ve Ceyhan, M. A. (2012), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
|
References: |
Durudoğan, H., Gökşen, F., Oder, B. E. Ve Yükseker, D. (2014), Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Eşitsizlikler Mücadeleler Kazanımlar, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Cornell, R.W. (2016), Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, C. Soydemir (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Phillips A. (2015), Demokrasinin Cinisyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
Berktay, F. (2012), Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
Yaraman, A. (2015), Türkiye’de Kadınların Siyasal Temsili Dişiliksiz Siyaset, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Sancar, S. (2017), Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti Erkekler Devlet, Kadınlar Aile Kurar, İstanbul: İletişim Yayınları.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has the knowledge and knowledge to follow the resources related to the profession and has the ability to communicate properly in oral and written form. |
|
2) |
Have knowledge about research methods of drugs and necessary resources related to the profession. |
|
3) |
Has knowledge about regulations and legislation related to pharmacy and drugs. |
|
4) |
Uses information and communication technologies together with computer software at the basic level of at least European Computer Driving License required by the field. |
|
5) |
Has enough awareness about individual and public health, environmental protection and occupational safety. |
|
6) |
Has the ability to use computer programs in the field of pharmacy. |
|
7) |
Uses a foreign language at least at the level of the European Language Portfolio A2 General and follows the information in the field. |
|
8) |
Has awareness of lifelong learning and it directs its education to a further education level or a profession in the same field. |
|
9) |
Performs expiration dates and inventory controls of the products; identify deficiencies. It is responsible for keeping the products in proper storage and storage. |
|
10) |
They act in accordance with quality management and processes. |
|
11) |
In the control of the pharmacist or the responsible manager, he has the ability to make necessary directions to patients and their relatives about drug use. |
|
12) |
Have the discipline necessary for team work, high communication skills, technical and application knowledge. |
|
13) |
It conducts a given task independently by using its basic knowledge. When it encounters an unpredictable situation, it takes responsibility and develops solutions. Collaborates with other fields related to the field. |
|
14) |
As a Pharmacy Technician, it follows the instructions related to pharmaceuticals, pharmaceuticals, medical products, medical products and dermocosmetics. |
|