Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI077 | ||||
Ders İsmi: | Toplumsal Cinsiyet | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri ile ilişkili temel kavram ve kuramlar ile ulusal ve uluslararası bağlamda yürütülen araştırma örnekleri ve sonuçları hakkında bilgi edinmeleri, atölye çalışmaları, film ve film analizleri, tartışmaları yoluyla günlük yaşam deneyimleri ile teori ve kavramların ilişkilerini kurmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal cinsiyetle ilişkili temel kavram ve kuramlar, toplumsal cinsiyet rolleri ile aile, eğitim, beden, medya, şiddet, kent yaşamı ilişkisi, film analizleri ve günlük yaşam olaylarıyla temel kuram ve kavramların ilişkilendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavram ve feminist kuramları bilir. 2) Toplumsal cinsiyet rollerinin gelişimi ile ilgili biyolojik ve kültürel görüşler arasındaki farkı bilir. 3) Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile ilgili mücadele yollarını bilir. 4) Toplumsal cinsiyet ideolojisinin günlük yaşamın farklı alanlarındaki yansımalarını kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | --- |
2) | Kadın, kent ve toplumsal cinsiyet | Psychology of Women and Gender by Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Norton & Company, 2019. Psychology of Gender, by Vicki S. Helgeson, Routledge, 2017. |
3) | Atölye ve tartışma | -- |
4) | Atölye ve tartışma | |
5) | Temel kavramlar | Psychology of Women and Gender by Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Norton & Company, 2019. Psychology of Gender, by Vicki S. Helgeson, Routledge, 2017. |
6) | Temel kuramsal yaklaşımlar | --- |
7) | Aile ve toplumsal cinsiyet | Psychology of Women and Gender by Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Norton & Company, 2019. Psychology of Gender, by Vicki S. Helgeson, Routledge, 2017. |
8) | Vize | |
9) | Beden ve toplumsal cinsiyet | --- |
10) | Medya ve toplumsal cinsiyet | |
11) | Kadın, kent ve toplumsal cinsiyet | |
12) | Şiddet ve toplumsal cinsiyet | |
13) | Toplumsal cinsiyet araştırmaları I | -- |
14) | Toplumsal cinsiyet araştırmaları II | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Psychology of Women and Gender by Miriam Liss, Kate Richmond, Mindy J. Erchull, Norton & Company, 2019. |
Diğer Kaynaklar: | Psychology of Gender, by Vicki S. Helgeson, Routledge, 2017. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |