Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI076 | ||||
Ders İsmi: | Yaratıcı Yazarlık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YILMAZ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Yılmaz Öztürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, katılımcının hayal gücünü yazıyla ifade edebilmesini öğrenmesi, böylece başta kişisel, sosyal ve mesleki olmak üzere hayatın tüm alanlarında yaratıcılığını özgürce ortaya koyabilme becerisini edinmesidir. Özellikle iş yaşamında sıkı ve sınırlandırıcı kurallarla karşılaşacak katılımcının, bireysel potansiyelini hareket geçirecek hayal gücünü daima canlı tutmayı öğrenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yazı dünyasının kurgu alanını kapsayacak bir perspektifte hayal gücünü yaratıcılıkla buluşturmayı ve bu buluşmanın çıktılarını özgün bir biçimde ifade etme becerisini kazandıracak konu ve çalışmaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazılı kültürün uygarlığın gelişimindeki etkisini öğrenir. 2) Yaratıcı yazarlığın kültürel ve sosyal etkileşimini kavrar. 3) Yaratıcılığını hikâye etme ve anlatı becerileriyle geliştirebileceğini anlar. 4) Hikâye yazma becerisini hayatın tüm alanlarında kullanmayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı / Yaratıcı Yazarlığın Kapsamı | Öğretim Görevlisinin notları |
2) | Yaratıcılık Olgusu / Yazarlar Ne Anlatır, Neden Anlatır? | Sunum |
3) | Hikâyenin Öğeleri | Sunum |
4) | Hikâye Yazım Teknikleri (1) | Sunum |
5) | Hikâye Yazım Teknikleri (2) | Sunum |
6) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
7) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
8) | Kahramanın Yolculuğu | Sunum |
9) | Bir Hikâyenin Matematiği | Sunum |
10) | Hikaye Analizi | Sunum |
11) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
12) | Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
12) | Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
13) | İş Amaçlı Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
14) | Ödevlerin Değerlendirilmesi | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları / Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Gülsoy, Murat. Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, (2014), E-kitap, Can Sanat Yayınları, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 7 | 35 |
Final | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 128 |