UNI076 Yaratıcı Yazarlıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI076
Ders İsmi: Yaratıcı Yazarlık
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. YILMAZ ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Yılmaz Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, katılımcının hayal gücünü yazıyla ifade edebilmesini öğrenmesi, böylece başta kişisel, sosyal ve mesleki olmak üzere hayatın tüm alanlarında yaratıcılığını özgürce ortaya koyabilme becerisini edinmesidir. Özellikle iş yaşamında sıkı ve sınırlandırıcı kurallarla karşılaşacak katılımcının, bireysel potansiyelini hareket geçirecek hayal gücünü daima canlı tutmayı öğrenmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, yazı dünyasının kurgu alanını kapsayacak bir perspektifte hayal gücünü yaratıcılıkla buluşturmayı ve bu buluşmanın çıktılarını özgün bir biçimde ifade etme becerisini kazandıracak konu ve çalışmaları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazılı kültürün uygarlığın gelişimindeki etkisini öğrenir.
2) Yaratıcı yazarlığın kültürel ve sosyal etkileşimini kavrar.
3) Yaratıcılığını hikâye etme ve anlatı becerileriyle geliştirebileceğini anlar.
4) Hikâye yazma becerisini hayatın tüm alanlarında kullanmayı öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı / Yaratıcı Yazarlığın Kapsamı Öğretim Görevlisinin notları
2) Yaratıcılık Olgusu / Yazarlar Ne Anlatır, Neden Anlatır? Sunum
3) Hikâyenin Öğeleri Sunum
4) Hikâye Yazım Teknikleri (1) Sunum
5) Hikâye Yazım Teknikleri (2) Sunum
6) Yaratıcı Yazma Egzersizleri
7) Yaratıcı Yazma Egzersizleri
8) Kahramanın Yolculuğu Sunum
9) Bir Hikâyenin Matematiği Sunum
10) Hikaye Analizi Sunum
11) Yaratıcı Yazma Egzersizleri
12) Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri Sunum
12) Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri Sunum
13) İş Amaçlı Kısa Hikâye Yazım Teknikleri Sunum
14) Ödevlerin Değerlendirilmesi
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları / Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Gülsoy, Murat. Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, (2014), E-kitap, Can Sanat Yayınları, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 40
Ara Sınavlar 7 35
Final 5 25
Toplam İş Yükü 128