Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI076 | ||||
Ders İsmi: | Yaratıcı Yazarlık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YILMAZ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Yılmaz Öztürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, katılımcının hayal gücünü yazıyla ifade edebilmesini öğrenmesi, böylece başta kişisel, sosyal ve mesleki olmak üzere hayatın tüm alanlarında yaratıcılığını özgürce ortaya koyabilme becerisini edinmesidir. Özellikle iş yaşamında sıkı ve sınırlandırıcı kurallarla karşılaşacak katılımcının, bireysel potansiyelini hareket geçirecek hayal gücünü daima canlı tutmayı öğrenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yazı dünyasının kurgu alanını kapsayacak bir perspektifte hayal gücünü yaratıcılıkla buluşturmayı ve bu buluşmanın çıktılarını özgün bir biçimde ifade etme becerisini kazandıracak konu ve çalışmaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazılı kültürün uygarlığın gelişimindeki etkisini öğrenir. 2) Yaratıcı yazarlığın kültürel ve sosyal etkileşimini kavrar. 3) Yaratıcılığını hikâye etme ve anlatı becerileriyle geliştirebileceğini anlar. 4) Hikâye yazma becerisini hayatın tüm alanlarında kullanmayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı / Yaratıcı Yazarlığın Kapsamı | Öğretim Görevlisinin notları |
2) | Yaratıcılık Olgusu / Yazarlar Ne Anlatır, Neden Anlatır? | Sunum |
3) | Hikâyenin Öğeleri | Sunum |
4) | Hikâye Yazım Teknikleri (1) | Sunum |
5) | Hikâye Yazım Teknikleri (2) | Sunum |
6) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
7) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
8) | Kahramanın Yolculuğu | Sunum |
9) | Bir Hikâyenin Matematiği | Sunum |
10) | Hikaye Analizi | Sunum |
11) | Yaratıcı Yazma Egzersizleri | |
12) | Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
12) | Edebi Çok Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
13) | İş Amaçlı Kısa Hikâye Yazım Teknikleri | Sunum |
14) | Ödevlerin Değerlendirilmesi | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları / Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Gülsoy, Murat. Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, (2014), E-kitap, Can Sanat Yayınları, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 7 | 35 |
Final | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 128 |