Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH070 | ||||
Ders İsmi: | Digital Fabrication | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Mehmet Berk Bostancı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders dijital fabrikasyona bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında Rhino ve Grasshopper, birincil dijital modelleme aracı olarak kullanılacaktır. Öğrenciler, mimari tasarım projelerini yürütmek için araç ve yazılımları nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. Ders kapsamında kağıt, ahşap, beton ve plastik gibi temel malzemelerin özelliklerinin, hesaplamalı tasarım ve dijital üretim düşüncesi ve teknikleri bağlamında keşfedilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, kapsamı dahilinde yapılacak projelerin tamamlanması için gerekli olan hesaplama kavramlarını, tekniklerini ve yöntemlerini tanıtan uygulamalı eğitimlerin yanı sıra okumalar/dersler içeren bir ders/laboratuvar formatı olarak sunulacaktır. Giderek artan bir şekilde dijital üretim süreçleri ve montaja odaklanacaktır. Öğrenciler, fikirlerini ileten ve artan karmaşıklıktaki verileri birleştiren, kursta kapsanan araç ve tekniklerle bir dizi fabrikasyon projesi üreteceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Parametrik süreçlere dair kavrayış ve uygulama becerisi 2) Tasarım çalışmalarında malzeme özelliklerine ilişkin kavrayış ve uygulama becerisi 3) Parametrik ve geleneksel dijital tasarım metodolojilere dair kavrayış ve uygulama becerisi 4) Yüzey düzleştirme/inşa etme ve şekillendirme yoluyla lazer kesici operasyonu için 3D modelleme oluşturma ve lazer kesicileri çalıştırma becerisi 5) CNC freze ile kullanım için profil oluşturma, delme ve yüzey modelleme çizimleri oluşturma becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
3) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
4) | Aydınlatma Elemanı (Yüzey) | |
5) | Kalıp Çalışması | |
6) | Kalıp Çalışması | |
6) | Kalıp Çalışması | |
7) | Kalıp Çalışması | |
8) | Final Çalışması | |
9) | Final Çalışması | |
10) | Final Çalışması | |
11) | Final Çalışması | |
12) | Final Çalışması | |
13) | Final Çalışması | |
14) | Final Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Dunn, Nick, Digital Fabrication in Architecture, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Abruzzo, Emily et al. Models. 2008, New York, NY: 306090 Press. Aranda, Benjamin and Christopher Lasch. Tooling. 2005, New York: Princeton Architectural Press. Garcia, Mark (ed.), The Patterns of Architecture: Architectural Design. 2009, London: Wiley. Gramazio, Fabio and Matthias Kohler, Digital Materiality in Architecture, 2008, Basel: Lars Mueller. Guidot, Raymond (ed.), Industrial Design Techniques and Materials. 2006, London: Flammarion. Kolarevic, Branko. Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. 2005: New York: Taylor & Francis. Lally, Sean, Energies: New Material Boundaries: Architectural Design. 2009, London: Wiley. Meredith, Michael. From Control to Design:Parametric/Algorithmic Architecture, 2008, New York, NY: Actar Publishing. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 | ||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |