Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH491
Ders İsmi: Graduation Project
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
16
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: ARCH401 - Architectural Project-V
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BANU ÖZKAZANÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU
Dr. Öğr. Üy. BANU ÖZKAZANÇ
Prof. Dr. ARZU ERDEM
Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bitirme Projesi, mimarlık bölümü öğrencilerinin lisans eğitimi süresince elde ettikleri tüm kazanımların bir proje çalışması aracılığıyla bütünsel bir biçimde ortaya konmasını amaçlamaktadır. Bu proje aracılığı ile lisans eğitimi sürecinde sunulan teorik ve uygulamalı derslerin bir sonucu olarak, öğrencinin kuramsal ve eleştirel bir perspektif kazanıp kazanmadığı; özgün fikirler üretme ve bu fikirleri teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal, etik bilgi ve beceriler eşliğinde somutlaştırmak adına yeterli mesleki olgunluk düzeyine erişip erişmediği sorgulanıp ve ölçülebilmektedir.
Dersin İçeriği: Öğrenci, bir jüri denetiminde ancak bağımsız olarak bir mimari proje çalışması gerçekleştirecektir. Dönemin ilk haftası içerisinde Bitirme Projesi konusu ve takvimi ilan edilir. Süreç, öğretim üyeleri arasından oluşturulan bir jüri aracılığı ile yürütülür. Öğrenci sayısına bağlı olarak bir ya da birden fazla jüri kurulabilir. Jüriler arası koordinasyonu sağlamak üzere bir öğretim üyesi Bitirme Projesi Koordinatörü olarak atanır. Tüm dönem içerisinde bir proje toplantısı, iki ara jüri ve bir final jürisi olmak üzere toplam dört oturum yapılmaktadır. Bu oturumlar haricindeki zamanlarda öğrencilerin çalışmalarını bağımsız ve danışman kullanmadan sürdürmeleri gereklilik ve zorunluluktur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimari tasarım sürecini bireysel olarak yürütme deneyimi.
2) Geleneksel ve güncel temsil araçlarını yetkin bir biçimde kullanmak.
3) Yapılı çevreye dair veriler aracılığı ile analiz yaparak kentsel çevreye yönelik tespitler yapmak, yorumlar üretmek ve sorunları ortaya koymak.
4) Mimari tasarım sürecini teknik, estetik ve kavramsal gerekliliklere uygun bir biçimde yürütürken geleneksel ve konvansiyonel anlayışın yanında yenilikçi ve yaratıcı öneriler de getirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme Projesi Konusu ve Takvimi Açıklaması
2) Bitirme Projesi Genel Toplantısı* *katılım zorunludur
3) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir (yardım ve yönlendirme olmadan)
4) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
5) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
6) 1. Jüri
7) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
8) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
9) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
10) 2. Jüri
11) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
12) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
13) Öğrenci bireysel çalışma yürütecektir
14) Final Jürisi ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading lists vary depending on the Graduation Project subject of the term, but they are shared with the students.
Diğer Kaynaklar: The references vary depending on the Graduation Project subject of the term, but they are shared with the students.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 3 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 1 3 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 1 3 2
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 1 3 2
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 1 2 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3 3 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 1 3 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1 3 2
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 3 3
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 1 3 3
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 1 1 3
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 1 3 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 1 2 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 2
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 2
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 3
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 3
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 140
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Proje 14 56
Küçük Sınavlar 2 28
Final 1 14
Toplam İş Yükü 350