Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH306 | ||||
Ders İsmi: | Koruma Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Erkan KAMBEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Korunması gerekli taşınmaz kültürel mirasın karşılaştığı sorunlar, nedenleri ve koruma çözümleri ile ilgili bilgilerin öğrenciye aktarılması 2) Öğrencilerin kültürel mirasın değerlerini ve sorunlarını anlaması 3) Öğrencilerin somut kültürel mirasın korunmasına yönelik mimari çözümlemeleri yapabilecek bilimsel yetkinliğe kavuşması 4) Öğrencilerin korunması gerekli kültürel miras için geliştirilen koruma projelerinin de birer tasarım problemi olduğunun farkına varması |
Dersin İçeriği: | Ders teorik anlatım ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Teori kısmında koruma kavramına ilişkin temel bilgilendirme ve uygulamalar üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Uygulama kısmında ise; güz döneminde verilmiş olan Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon 1 dersinin devamı olacak biçimde çalışma konusu olarak ele alınan korunması gerekli anıtsal bir kültürel mirasın mevcut durumunun çizim ve fotoğraflarla çözümlenmesinin devamı ve tamamlanması söz konusudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanına ait konularda gerekli teknik, estetik, kültürel alt yapıya sahip olma ve bunu meslek alanıyla ilişkilendirebilme. 2) Koruma, kültür mirası, yenileme konularında bilgi ve bilinç sahibi olma 3) Meslek alanına yönelik araştırma yapabilme, analizler sonucu elde edilen verilerin tasarıma yansıtılması becerisini kazanma. 4) Bireysel ve/veya grup olarak ve disiplinlerarası çalışmalarda sorumluluk alma özgüveni ve etkin olma becerisini kazanma. 5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisini kazanma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı | |
2) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı | |
3) | Teori: Kültür Varlıklarının Yıpranma Nedenleri | |
4) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı | |
5) | Taşınmaz Kültür Varlıklarında İşlev Verme | |
6) | Mimari Koruma Uygulamaları ve Kaynak Kullanımı | |
7) | Rekonstrüksiyon (Yeniden Yapım) Yöntemi Üzerine Bir Değerlendirme | |
8) | Teori: Örnek Restorasyon Uygulaması Anlatımı, 6. Daire Binası Koruma Uygulaması ve Çağdaş Ek Tasarımı | |
9) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih | |
10) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih | |
11) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih | |
12) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih | |
13) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih ve Final Çizim Değerlendirmeleri | |
14) | Uygulama:Yapı Çözümlemesine Yönelik Tashih ve Final Çizim Değerlendirmeleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996. |
Diğer Kaynaklar: | Uluengin, F., Uluengin, B. Ve Uluengin, M.B., 2001, Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. Yem, İstanbul. Madran, E., Özgönül, N., “Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması”, Ankara, Mimarlar Odası Yay., 2005 Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996. Croci, C. (1998), The Conservation and Structural Restoration of Architectural Heritage, Southampton. Orbaşlı, A. (2008), Architectural Conservation. Principles and Practice, Oxford, Blackwell Publication. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 1 |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 2 |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 1 |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 3 |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 2 |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 1 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 |