Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH304 | ||||
Ders İsmi: | Urban Design | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. MİRAY ÖZKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Güzin Konuk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kentsel tasarıma giriş, temel ilkelerin öğretimi; tarihi bir mahallede site analizi yapmak ve konsepte göre açık alan (meydan, park vb.) tasarlamak; Amerika, Avrupa ve Türkiye kentlerinin kentleşme dinamiklerini karşılaştırmalı olarak öğretmek. Öğrenci, mevcut kentsel tasarım teorileri ve uygulamalarının sokaklar, meydanlar, parklar ve diğer kamusal alanlardan oluşan canlı ve güvenli bir kamusal alan yaratmaya nasıl odaklanıldığını öğrenecektir. Öğrenci, "cephe" kavramını ve bina cephelerinin "kentsel yapılar" için nasıl cepheler oluşturduğunu anlayacaktır. Bu kriterleri karşılamak için, cephe kompozisyonunun dış bağlamsal sorumlulukların yanı sıra dahili olarak oluşturulan programatik ve tektonik kaygıları tamamen dikkate alması gerekir. |
Dersin İçeriği: | Kentsel tasarımın tarihçesi ve teorisi, kentsel tasarım pratiği ve uygulamaları, kentsel tasarım yöntem ve araçları, sürdürülebilir kalkınma için çağdaş kentsel tasarım metodolojileri ve kentsel tasarım atölyesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel kentsel tasarım teorilerinin ve pratiğinin artık site bağlamı ve analizlerine nasıl odaklandığını, sokaklar, meydanlar, parklar ve diğer kamusal alanlar ile sağlıklı evlerden oluşan canlı ve güvenli bir kamusal alan yaratmayı öğrenecektir. 2) Ayrıca "sokaklar" kavramını ve binaların ve aradaki yerlerin nasıl "kent odalarına" duvarlar oluşturduğunu anlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Alan gezisi/kentsel tasarım ve ilkelerine giriş | |
3) | Alan analizi ve teknikleri; ŞEKİL/ZEMİN-TARİH-HİS ölçeği 1/2000 | |
4) | Alan analizi ve teknikleri; BAĞLAM -HAREKET-DOĞAL ÇEVRE 1/2000 | |
5) | Alan analizi ve teknikleri; YAPI FORMU-İMAJ-KAMUSAL ALAN ölçek 1/2000 | |
6) | Alan analizi ve teknikleri; KULLANIM-KONUTLAR&BİNALAR-KAYNAKLAR ölçek 1/2000 | |
7) | Alan analizi ve teknikleri; Final sentezi KARAKTER-KONFOR-KİMLİK ölçek 1/2000 | |
8) | Ara sınav; SWOT & KİMLİK ALANLARI /şematik Kentsel tasarım kılavuz ve araçlarına giriş | |
9) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Vizyonu ve Kentsel Projeler Mahalle-deniz kenarı-nehir kenarı-sokaklar&ana ulaşım-tarihi değerler & düğüm-konut tipolojisi-yeşil koridorlar-parklar | |
10) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Vizyonu ve Kentsel Projeler Mahalle-deniz kenarı-nehir kenarı-sokaklar&ana ulaşım-tarihi değerler & düğüm-konut tipolojisi-yeşil koridorlar-parklar | |
11) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Vizyonu ve Kentsel Projeler Mahalle-deniz kenarı-nehir kenarı-sokaklar&ana ulaşım-tarihi değerler & düğüm-konut tipolojisi-yeşil koridorlar-parklar | |
12) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Rehberi & Tasarım Kodları | |
13) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Rehberi & Tasarım kodları | |
14) | KENTSEL TASARIM; Kentsel Tasarım Rehberi & Tasarım kodları | |
15) | KENTSEL TASARIM PROJESİ FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma listeleri, proje konularına göre değişiklik gösterebilir. Metinler, görseller ve çizimler stüdyoda öğrencilerle paylaşılır. Reading lists may vary according to project topics. Texts, images and drawings are shared with students in the studio. |
Diğer Kaynaklar: | Mimarlık ve mimarlık ile ilişkili alanlara ait tüm basılı veya dijital kitaplar ve süreli yayınlar. All printed and digital books and periodicals related to architecture and related fields. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | ||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | |||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 | 3 | |||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 | ||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 | ||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 | 3 | |||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 | 3 | |||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 3 | 3 | |||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 2 |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 2 |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 3 |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 2 |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 3 |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Proje | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |