Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH087
Ders İsmi: Mimarlık ve Sanat
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler): Zehra Tonbul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilere mimarlık düşüncesine teorik ve görsel alanlarda disiplinlerarası yaklaşımlar kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, mimarlık ve görsel, edebi ve performans sanatları arasındaki kuramsal alana dair bakış açıları sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığa disiplinlerarası bakış açısı edinmek
2) Mimarlığa eleştirel, kuramsal bakış açısı edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İmge Reading: Berger, John. Ways of seeing: based on the BBC television series with John Berger. 1972.
3) Form-Gestalt Araştırma: Le Corbusier, Ronchamp
4) Performans ve Mimarlık Araştırma: Bernard Tschumi, Park de la Villette
5) Poetik Metafor, Anlam Okuma: Calvino, Italo. Invisible cities. Trans.William Weaver. San Diego: Harcourt Brace & Co. 1972.
6) Dışavurum Mimarlık ve Müzik Araştırma: Hans Scharoun, Berlin Philarmoniker
7) Mimarlık and Sinema Peter Zumthor'un Therme Vals projesini "“FILMIC AND ARCHITECTURAL PROMENADES” kitabındaki tartışma çerçevesinde (s. 173-177) yorumlayınız.
8) Dönem sonu sunumu için bina seçimi
9) Tiyatro/Opera
10) Bahçe-Park-Peyzaj
11) Meydan
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rendell, Jane. 2006. Art and Architecture: A Place Between, London: IB Tauris
Diğer Kaynaklar: Berger, John. 1972. Ways of seeing: based on the BBC television series with John Berger.

Calvino, Italo. 1972. Invisible cities. Trans.William Weaver. San Diego: Harcourt Brace & Co.

Muecke, Mikesch W (ed.). 2007. Essays on the intersection of music and architecture. Ames: Culicidae Architectural Press.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 9 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 75