Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH106 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlığa Giriş-2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Hale Sinirlioğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, entelektüel bir pratik olarak mimarlığın temel kavramlarını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel mimarlık kavram ve kuramlarına girişi amaçlayan ders Mimarlığa Giriş 1 dersinin devamı niteliğindedir. Derste öncelikli akademik amaç, mimarlığın popüler mecralardaki yaygın inanışın aksine, bir projelendirme ve inşa disiplininden ibaret sayılamayacağı ve entelektüel-düşünsel bir pratik olduğu bilincini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanının tanım ve kapsamı hakkında yorum yapabilir. 2) Mimarlık ve tasarım konusunda eleştirel düşünmeyi kavrar. 3) Günümüzde mimarlık pratiğinin olanaklarını ve sorunlarını tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık düşüncesi nedir? | |
2) | İşlev nedir ve mimarlıkta rolü nasıl tanımlanabilir? | |
3) | Mimarlıkta bağlam ve fiziksel çevreye uyum nedir? | |
4) | Teknoloji ve konstrüksiyon nedir ve mimarlıkta rolleri nasıl tanımlanabilir? | |
5) | Kentsel dönüşüm nedir? | |
6) | Mimarlıkta nostaljik eğilimler nedir? | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Mühendislik pratikleri ve mimarlık bağlantısı | |
9) | Modern dünyada ve öncesinde konut kavramının değişimi | |
10) | Kadın, erkek kimlikleri, genelde toplumsal cinsiyet ve mimarlık ilişkisi | |
11) | Mimarlık ve çocuk | |
12) | Mimarlıkta bunalım nedir? | |
13) | Mimarlık düşüncesinde mütereddit modernlik nedir? | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Course Materials Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics. Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press. Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press. Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press. Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press. Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy. Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press. Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books. Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Required Course Materials Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics. Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press. Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press. Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press. Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press. Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy. Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press. Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books. Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 3 |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 2 |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 1 |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 1 |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 2 |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |