Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Program Arayüzü, Viewport Navigasyon (Zoom, Pan, Orbit Araçları), Görüş Biçimleri ve Açıları
|
|
2) |
Seçme Araçları, Transform Araçları (Move, Rotate, Scale), Standart Primitifler, Snap Araçları, Kopyalama ve Aynalama, Clone and Align, Absolute World, Offset World |
|
3) |
Pivot, Geçici Pivot, Gruplama, İki Boyutlu Şekiller Oluşturma, Obje Türleri |
|
4) |
Editable Splines / Uygulamalı Modellemeler |
|
5) |
Editable Poly - Edit Vertices; Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Connect |
|
6) |
Editable Poly - Edit Edges; Remove, Split, Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Bridge, Connect |
|
7) |
Editable Poly - Edit Geometry; Attach, Detach, Slice Plane (Split), QuickSlice, Relax |
|
8) |
Subdivision Surface, Freeform Modelleme (Shift, Shift Rotate, Shift Scale, Relax / Soften, Flatten, Pinch / Spread, Smudge, Noise, Exaggerate |
|
9) |
Görselleştirme I: Sehpa ve Masa Örnekleri |
|
10) |
Görselleştirme II: Kat Planı Örneği |
|
11) |
UVW Mapping, Unwrap UVW Mapping; Görselleştirme III: Oturma Birimi Örneği üzerinden Texturinge Giriş |
|
12) |
Texturing (Compact Material Editor vs. Slate Material Editor) / Uygulamalı Modellemeler |
|
13) |
Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler |
|
14) |
Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012).
PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice.
In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel. |
Diğer Kaynaklar: |
Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing,
SponPress, NYC.
La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve
Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design
PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of
SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40.
Lennings, L. (2000). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|