Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Program Arayüzü, Viewport Navigasyon (Zoom, Pan, Orbit Araçları), Görüş Biçimleri ve Açıları
|
|
2) |
Seçme Araçları, Transform Araçları (Move, Rotate, Scale), Standart Primitifler, Snap Araçları, Kopyalama ve Aynalama, Clone and Align, Absolute World, Offset World |
|
3) |
Pivot, Geçici Pivot, Gruplama, İki Boyutlu Şekiller Oluşturma, Obje Türleri |
|
4) |
Editable Splines / Uygulamalı Modellemeler |
|
5) |
Editable Poly - Edit Vertices; Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Connect |
|
6) |
Editable Poly - Edit Edges; Remove, Split, Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Bridge, Connect |
|
7) |
Editable Poly - Edit Geometry; Attach, Detach, Slice Plane (Split), QuickSlice, Relax |
|
8) |
Subdivision Surface, Freeform Modelleme (Shift, Shift Rotate, Shift Scale, Relax / Soften, Flatten, Pinch / Spread, Smudge, Noise, Exaggerate |
|
9) |
Görselleştirme I: Sehpa ve Masa Örnekleri |
|
10) |
Görselleştirme II: Kat Planı Örneği |
|
11) |
UVW Mapping, Unwrap UVW Mapping; Görselleştirme III: Oturma Birimi Örneği üzerinden Texturinge Giriş |
|
12) |
Texturing (Compact Material Editor vs. Slate Material Editor) / Uygulamalı Modellemeler |
|
13) |
Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler |
|
14) |
Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012).
PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice.
In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel. |
Diğer Kaynaklar: |
Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing,
SponPress, NYC.
La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve
Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design
PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of
SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40.
Lennings, L. (2000). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
3 |
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
3 |
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
2 |
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
2 |
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
1 |
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
2 |
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
1 |
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
1 |
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
2 |
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
1 |
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
3 |