ICM017 İç Mimari Modelleme Yöntemleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM017
Ders İsmi: İç Mimari Modelleme Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Korcan Gülfidan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler için dersin amacı,

Autodesk 3ds Max programı kullanılarak iç mimari ölçeği ve sunum yöntemlerini ilgilendirecek üç boyutlu modelleme ve görselleştirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve modelleme aşamasından görselleştirme aşamasına dek kullanılabilir araç gereçlerin kavranması ve pratiğe dökülmesidir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Autodesk 3ds Max kullanımı ile üç boyutlu modelleme yöntemlerinin öğretilmesi, tekstürleme ve render aygıtlarının tanıtılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, 3DS MAX programının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilme yetisi
2) 3ds Max programında katı modelleme yapabilme yetisi
3) 3ds max programında doku atama yapabilme yetisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program Arayüzü, Viewport Navigasyon (Zoom, Pan, Orbit Araçları), Görüş Biçimleri ve Açıları
2) Seçme Araçları, Transform Araçları (Move, Rotate, Scale), Standart Primitifler, Snap Araçları, Kopyalama ve Aynalama, Clone and Align, Absolute World, Offset World
3) Pivot, Geçici Pivot, Gruplama, İki Boyutlu Şekiller Oluşturma, Obje Türleri
4) Editable Splines / Uygulamalı Modellemeler
5) Editable Poly - Edit Vertices; Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Connect
6) Editable Poly - Edit Edges; Remove, Split, Extrude, Weld, Target Weld, Chamfer, Bridge, Connect
7) Editable Poly - Edit Geometry; Attach, Detach, Slice Plane (Split), QuickSlice, Relax
8) Subdivision Surface, Freeform Modelleme (Shift, Shift Rotate, Shift Scale, Relax / Soften, Flatten, Pinch / Spread, Smudge, Noise, Exaggerate
9) Görselleştirme I: Sehpa ve Masa Örnekleri
10) Görselleştirme II: Kat Planı Örneği
11) UVW Mapping, Unwrap UVW Mapping; Görselleştirme III: Oturma Birimi Örneği üzerinden Texturinge Giriş
12) Texturing (Compact Material Editor vs. Slate Material Editor) / Uygulamalı Modellemeler
13) Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler
14) Temel Render Ayarları / Uygulamalı Modellemeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012).
PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice.
In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel.
Diğer Kaynaklar: Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing,
SponPress, NYC.
La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve
Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design
PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of
SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40.
Lennings, L. (2000).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 2
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 2
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 2
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. 1
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. 1
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. 2
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. 1
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48