Ders Kodu: | ICM016 | ||||
Ders İsmi: | Mimari Tasarımda Dijital Üretim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Hasan Gökbora | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Üç boyutlu ortamda “Rhinoceros 3d” ile çalışmak için gerekli temel konuları kapsar. Öğretim stratejisi, öğrenciye, 3boyutlu model çizimleri üretmek ve düzenlemek için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel “Rhinoceros 3d” komutlarının verilmesi, çizim tekniklerinin ve render alma işlemlerinin öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 2 ve 3 boyutlu bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanmak 2) Ürün ve tasarım arasındaki geometrik ilişkileri anlamak 3) Tasarımı oluşturan alt parçaları, formları pratik olarak modellemeyi geliştirmek. 4) Modelleme programlarıyla iç mimari görselleştirme yetkinliği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3D modelleme ve Rhinoceros 3d programına giriş arayüz tanıtımı | |
2) | 2b çizim&düzenleme araçları, temel 3b araçları, prizmatik modeller. | |
3) | 2b çizim&düzenleme araçları, temel 3b araçları, eğrisel modeller. | |
4) | Kesitler yardımıyla modelleme, loft, kontrol noktaları, boolean işlemleri | |
5) | Rhino - Grasshopper arayüzü, parametreler | |
6) | Fonksiyonlar, işlem oluşturma, 2b çizim & düzenleme araçları | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | 2b çizim & düzenleme araçları, temel 3b araçları | |
9) | 2b çizim & düzenleme araçları, temel 3b araçları | |
10) | Listeler, öğeler, diziler, kesişimler | |
11) | Üretim yöntemleri – kesitlendirme | |
12) | Üretim yöntemleri – kesitlendirme | |
13) | Üretim yöntemleri - waffle strüktür | |
14) | Modeli üretime hazırlama, diğer eklentiler |
Ders Notları / Kitaplar: | Budig, M., Lim, J., ve Petrovic, R. (2014). IntegratingRoboticFabrication in the Design Process. Architectural Design, 84: 22–43. Celani, G. (2012). DigitalFabricationLaboratories: PedagogyandImpacts on ArchitecturalEducation. In DigitalFabrication (pp. 469-482). Springer Basel. RHINOCEROS 3D EXERCISES: 200 3D Practice Exercises For RHINOCEROS 3D and Other Feature-Based 3D Modeling Software -Sachidanand Jha |
Diğer Kaynaklar: | Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing, SponPress, NYC. La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40. Lennings, L. (2000). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ödevler | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 46 |