ICM016 Mimari Tasarımda Dijital Üretimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı(Yandal) Alan DışıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM016
Ders İsmi: Mimari Tasarımda Dijital Üretim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Hasan Gökbora
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Üç boyutlu ortamda “Rhinoceros 3d” ile çalışmak için gerekli temel konuları kapsar. Öğretim stratejisi, öğrenciye, 3boyutlu model çizimleri üretmek ve düzenlemek için gerekli temel araçları kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Temel “Rhinoceros 3d” komutlarının verilmesi, çizim tekniklerinin ve render alma işlemlerinin öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 2 ve 3 boyutlu bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanmak
2) Ürün ve tasarım arasındaki geometrik ilişkileri anlamak
3) Tasarımı oluşturan alt parçaları, formları pratik olarak modellemeyi geliştirmek.
4) Modelleme programlarıyla iç mimari görselleştirme yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3D modelleme ve Rhinoceros 3d programına giriş arayüz tanıtımı
2) 2b çizim&düzenleme araçları, temel 3b araçları, prizmatik modeller.
3) 2b çizim&düzenleme araçları, temel 3b araçları, eğrisel modeller.
4) Kesitler yardımıyla modelleme, loft, kontrol noktaları, boolean işlemleri
5) Rhino - Grasshopper arayüzü, parametreler
6) Fonksiyonlar, işlem oluşturma, 2b çizim & düzenleme araçları
7) Vize Sınavı
8) 2b çizim & düzenleme araçları, temel 3b araçları
9) 2b çizim & düzenleme araçları, temel 3b araçları
10) Listeler, öğeler, diziler, kesişimler
11) Üretim yöntemleri – kesitlendirme
12) Üretim yöntemleri – kesitlendirme
13) Üretim yöntemleri - waffle strüktür
14) Modeli üretime hazırlama, diğer eklentiler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Budig, M., Lim, J., ve Petrovic, R. (2014). IntegratingRoboticFabrication in the
Design Process. Architectural Design, 84: 22–43.
Celani, G. (2012). DigitalFabricationLaboratories: PedagogyandImpacts on
ArchitecturalEducation. In DigitalFabrication (pp. 469-482). Springer Basel.
RHINOCEROS 3D EXERCISES: 200 3D Practice Exercises For RHINOCEROS 3D and Other Feature-Based 3D Modeling Software -Sachidanand Jha
Diğer Kaynaklar: Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing,
SponPress, NYC.
La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve
Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design
PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of
SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40.
Lennings, L. (2000).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ödevler 1 1
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 46