İşletme (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5113 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilirlik Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşletmelerin ekonomik büyüme ve kalkınma odaklı anlayışları doğada ve toplumda önemli tahribatlara neden olmuştur. Günümüz şartlarında bu anlayış artık sürdürülebilir değildir, işletmelerin ekonomik olarak büyümelerinin geleneksel anlayıştan farklı olması gerekmektedir. Bu derste işletme kararlarının ve faaliyetlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan nasıl ele alınacağı ve önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İşletme yönetimleri ve sürdürülebilirlik uygulamaları tarihsel süreç içerisinde incelenecektir.İşletmelerde sürdürülebilirliği gündeme getiren dinamikler mikro ve makro düzeyde ele alınacak, teorilerle desteklenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi alanlar güncel yönetim yaklaşımlarından biri olan sürdürülebilirlik yönetimine dair kavramları derinlemesine ele alabilir ve ilişki kurabilir. 2) Sürdürülebilirlik dönüşümünde inovasyon ve dijitalleşme konularını anlar ve değerlendirebilir. 3) Sürdürülebilirlik uygulamalarını ortaya çıkaran, engelleyen dinamikleri ve tarihsel kırılma noktalarını anlar. 4) Konuyu stratejik düzeyde ve işletmenin her düzeyinde holistik olarak nasıl ele alacağını öğrenir. 5) Dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Sürdürülebilirlik Kavramı | |
3) | Sürdürülebilirlikte Tarihsel Kırılma Noktaları ve Güncel Gelişmeler | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
5) | Avrupa Yeşil Anlaşması | |
6) | Döngüsel Ekonomi ve İşletmeler | |
7) | Sürdürülebilirlik ve İşletmeler | |
8) | Sürdürülebilirlik Modelleri | |
9) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Yönetimi | |
10) | Stratejik Yönetim ve Sürdürülebilirlik | |
11) | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
12) | Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik | |
13) | Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik | |
14) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Engelleyen Dinamikler | |
15) | İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Tetikleyen Dinamikler | |
16) | Dünyada Sürdürülebilirlik |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | ||||||
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | ||||||
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
3) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
5) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 85 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 0 | 3 | 48 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Proje | 1 | 65 | 1 | 66 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |