ISY5113 Sürdürülebilirlik Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISY5113
Ders İsmi: Sürdürülebilirlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletmelerin ekonomik büyüme ve kalkınma odaklı anlayışları doğada ve toplumda önemli tahribatlara neden olmuştur. Günümüz şartlarında bu anlayış artık sürdürülebilir değildir, işletmelerin ekonomik olarak büyümelerinin geleneksel anlayıştan farklı olması gerekmektedir. Bu derste işletme kararlarının ve faaliyetlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan nasıl ele alınacağı ve önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İşletme yönetimleri ve sürdürülebilirlik uygulamaları tarihsel süreç içerisinde incelenecektir.İşletmelerde sürdürülebilirliği gündeme getiren dinamikler mikro ve makro düzeyde ele alınacak, teorilerle desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi alanlar güncel yönetim yaklaşımlarından biri olan sürdürülebilirlik yönetimine dair kavramları derinlemesine ele alabilir ve ilişki kurabilir.
2) Sürdürülebilirlik dönüşümünde inovasyon ve dijitalleşme konularını anlar ve değerlendirebilir.
3) Sürdürülebilirlik uygulamalarını ortaya çıkaran, engelleyen dinamikleri ve tarihsel kırılma noktalarını anlar.
4) Konuyu stratejik düzeyde ve işletmenin her düzeyinde holistik olarak nasıl ele alacağını öğrenir.
5) Dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Sürdürülebilirlik Kavramı
3) Sürdürülebilirlikte Tarihsel Kırılma Noktaları ve Güncel Gelişmeler
4) Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
5) Avrupa Yeşil Anlaşması
6) Döngüsel Ekonomi ve İşletmeler
7) Sürdürülebilirlik ve İşletmeler
8) Sürdürülebilirlik Modelleri
9) İşletmelerde Sürdürülebilirlik Yönetimi
10) Stratejik Yönetim ve Sürdürülebilirlik
11) İnovasyon ve Sürdürülebilirlik
12) Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik
13) Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik
14) İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Engelleyen Dinamikler
15) İşletmelerde Sürdürülebilirlik Uygulamalarını Tetikleyen Dinamikler
16) Dünyada Sürdürülebilirlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
5) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
6) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
7) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 85
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 16 0 3 48
Sunum / Seminer 1 25 1 26
Proje 1 65 1 66
Toplam İş Yükü 140