UNI067 Beslenmede Markalaşmaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI067
Ders İsmi: Beslenmede Markalaşma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. YALÇIN YAMAN DURUSOY
Dersi Veren(ler): Dr. YALÇIN YAMAN DURUSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gıda markalaşması, bir gıda ürünü veya markası için onu rakiplerinden ayıran ve hedef kitlesiyle bağlantı kuran benzersiz bir kimlik yaratmakla ilgilidir. Gıda markalamanın amacı, müşterilerle duygusal bir bağ kurarken, öne çıkmak ve akılda kalıcı olmaktır.
Dersin İçeriği:
Ders, hazırlanan kitapçıktan anlatılacak ve takip edilecektir. Genel olarak sınıf ortamında Soru-Cevap-
Tartışma ile çalışılacak ve "Derse Katılım ZORUNLU". Dersten geçme puan ortalaması “60” olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme kavramı kapsamında çok boyutlu algılayabilir
2) Yüyecek ve beslenme sektörünün dinamiklerini anlar
3) Beslenme sektöründe uygulayabileceği önemli pazarlama tekniklerini anlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka ve Markalaşma Kavramları
2) Marka ve pazarlama İlişkisi
3) Marka yönetimi ve beslenme sektörü ilişkisi
4) Pazar araştırması ve teknikleri
5) Marka yönetiminde konumlandırma
6) Kurum Kimliği ve Marka Genişletme
7) Değerlendirme
8) Ara sınav
9) Marka Yaratmak
10) Marka hikayeleri
11) Marka Kimliği ve Marka İmajı
12) Brand Value
13) Beslenmede markalaşma başarısızlık örnekleri
14) Genel tekrar
15) Final Haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin hazırladığı notlar
Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Mirze, K., (2010), İşletme, Literatür Yayınları, İstanbul
Akdemir, A., (2012), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayıncılık, Bursa
Çavuşoğlu. B.,(2011), Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayın, Ankara Gümüş. S., Saraç. P., (2013), Pazarlamada Markalaşma Stratejileri, Hiperlink, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 84