Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY035 | ||||
Ders İsmi: | Yakın İlişkiler ve İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Emine Beyhan Meriç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kuramsal bakış açıları temelinde yakın ilişkilerde iletişim süreçlerinin ve işlevsel iletişim becerilerinin tanıtılması |
Dersin İçeriği: | Dersin kapsamı: Kişilerarası iletişim olay ve sorunlarla ilgili karşılıklı bilgi aktarımını ve anlaşılmayı hedefler. Bu dersimizde iletişim sürecinin temel kavramları, kişilerarası ilişkilerin gelişimi, sözlü sözsüz iletişim, kişilerarası ilişkilerde dinleme becerileri, kendini açma, empati, aile içi ilişkiler, iletişim engelleri, kişilerarası ilişkilerde ve iletişimde çatışmalar, çatışmaların çözümü, etkili iletişim gibi konular üzerinde çalışılacaktır. Dersin amacı: Dersin amacı kuramsal bakış açıları temelinde yakın ilişkilerde iletişim süreçlerinin ve işlevsel iletişim becerilerinin tanıtılmasıdır. Dersin önemi: İnsanın tüm yaşamı sosyal ağ içinde ve diğer insanlarla ilişkiler kurarak gerçekleşir. Bireyin kişisel ve sosyal çevresiyle etkin ve sağlıklı ilişkiler kurabilmesi iletişim becerilerinin gelişmesi ile mümkündür. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim teorileri ile ilgili bilgi sahibidir. 2) Sözlü ve sözsüz iletişim hakkında bilgi sahibidir. 3) Yüz ifadeleri ve beden duruşu hakkında bilgi sahibidir. 4) Kişilerarası yakın ilişkiler ve çekicilikle ilgili kuramları bilir. 5) İletişimde kendi içsel süreçleri ve davranışlarının etkisi hakkında fikir sahibi olur 6) İletişim sürecinde empati, dinleme becerileri, kendini açma, sınır koyma, problem çözme becerilerine sahiptir. 7) Toplumsal cinsiyet hakkında bilgi sahibidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerle tanışma, dersle ilgili bilgiler ve çalışma planı. İletişim Nedir? | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
2) | İletişimin İşlevi ve Türleri | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
3) | İletişim Süreci ve İletişim Modelleri | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
4) | Sözlü İletişim | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
5) | Sözsüz İletişim Duygular, Yüz ifadeleri ve Postur | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
6) | Kişilerarası Yakın İlişkiler Arkadaşlık, Romantik İlişkiler | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
7) | Kişilerarası Yakın İlişkilere Kuramsal Yaklaşımlar | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Duygu Düzenleme ve Empati | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
10) | Dinleme Becerileri | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
11) | Kendini açma Problem Çözme Becerileri ve Sınır Çizme | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
12) | Çatışma Yaratan Davranış Modelleri ve Çatışmaların Çözümü | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
13) | Ailede İletişim Becerileri | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
14) | Toplumsal Cinsiyet | Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Hendrick, S. (2018). ‘Yakın İlişkiler Psikolojisi’. Birinci Basım, Çeviri editörleri: A.Dönmez, A. B. Sunal, Nobel Yayınevi, Ankara. -Dökmen, Ü. (2019). ‘Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati’ (61 Basım). Remzi Kitabevi, İstanbul. -Özer, Kadir. (2001). ‘İletişimsizlik Becerisi’. Sistem Yayıncılık, İstanbul. -Kaya, A. (Ed.). (2017). ‘Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim’ (10. Baskı). Pegem Akademi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Rosenberg, M.B. (2019). ‘Şiddetsiz İletişim’ (Geliştirilmiş 16. Basım). Remzi Kitabevi, İstanbul. -Akkoyun, Füsun. (1995). ‘Transaksiyonel Analize Giriş’. 72 TDFO Ltd. Şti, Ankara. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 2 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 1 | 2 | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 2 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 2 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |