Dersin Amacı: |
Sinema ile psikolojinin kesiştiği alanda; film izleme mutluluğuyla, iç görü ve farkındalık kazandıran psikolojik bilgiyi bir araya getirerek iyileştirici bir deneyim zemini oluşturabiliriz. Dolayısıyla kendini ve ötekileri daha iyi anlamak, ilişkilerindeki aksaklıkları gidermek, bireysel potansiyelini gerçekleştirmek, sorunlarına farklı bakış açılarıyla bakabilmek ve çözüm üretebilmek, gündelik ve varoluşsal zorluklara karşı daha esnek ve dayanıklı olmak, hayatını anlamlandırmak, yaşamını renklendirmek isteyenler için sinema terapi, önemli hatta vazgeçilemez bir algılama ve insanın insanla ve insanın yaratıcıyla iletişim kurma sürecini anlamlaştıran bir öz eğitimdir. |
Dersin İçeriği: |
Belirli film türleri, yönetmenler, akımlar ve tarzlar, ulusal sinemalar, tarihsel dönemler, yönetmenler, yeni teknolojiler bağlamında film kültürü, kültürel çalışmalar ve sinema, toplumsal cinsiyet ve sinema, film ve medya kültürü, felsefe ve sinema, film endüstrisi, müzik ve sinema, sinemada görüntü ve ses, film uyarlamaları, sinema ve toplumsal değişim, alternatif sinemalar ders kapsamında işlenecek konular arasında yer almaktadır |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Beden ve Ruh – Ildiko Enyedi |
|
2) |
Sefer Tası – Ritesh Batra |
|
3) |
Aşk Zamanı – Wong Kar-Wai |
|
4) |
Agora – Alejandro Amenabar |
|
5) |
Gizli Bir Yaşam – Terrence Malick |
|
6) |
Melankoli – Lars von Trier |
|
7) |
Onur Savaşı – Thomas Vinterberg |
|
8) |
Evlilik Hikayesi – Noah Baumbach |
|
9) |
Mary ve Max – Adam Elliot |
|
10) |
Anadolu’nun Kayıp Şarkıları -Nezih Ünen |
|
11) |
Nietzche -Freud – Bettany Hughes |
|
12) |
Memento – Christopher Nolan |
|
13) |
Bir Zamanlar Anadolu’da – Nuri Bilge Ceylan |
|
14) |
Persona – Ingmar Bergman |
|
15) |
Bülbülü Öldürmek – Robert Mulligan |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır.
Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır. |
2 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
2 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma |
2 |
5) |
İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme.
Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme.
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme.
Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme.
Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme.
Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma.
Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme
İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme.
Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme.
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme.
Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme.
Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme.
Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma.
Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
2 |