Dersin Amacı: |
Sinema ile psikolojinin kesiştiği alanda; film izleme mutluluğuyla, iç görü ve farkındalık kazandıran psikolojik bilgiyi bir araya getirerek iyileştirici bir deneyim zemini oluşturabiliriz. Dolayısıyla kendini ve ötekileri daha iyi anlamak, ilişkilerindeki aksaklıkları gidermek, bireysel potansiyelini gerçekleştirmek, sorunlarına farklı bakış açılarıyla bakabilmek ve çözüm üretebilmek, gündelik ve varoluşsal zorluklara karşı daha esnek ve dayanıklı olmak, hayatını anlamlandırmak, yaşamını renklendirmek isteyenler için sinema terapi, önemli hatta vazgeçilemez bir algılama ve insanın insanla ve insanın yaratıcıyla iletişim kurma sürecini anlamlaştıran bir öz eğitimdir. |
Dersin İçeriği: |
Belirli film türleri, yönetmenler, akımlar ve tarzlar, ulusal sinemalar, tarihsel dönemler, yönetmenler, yeni teknolojiler bağlamında film kültürü, kültürel çalışmalar ve sinema, toplumsal cinsiyet ve sinema, film ve medya kültürü, felsefe ve sinema, film endüstrisi, müzik ve sinema, sinemada görüntü ve ses, film uyarlamaları, sinema ve toplumsal değişim, alternatif sinemalar ders kapsamında işlenecek konular arasında yer almaktadır |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Beden ve Ruh – Ildiko Enyedi |
|
2) |
Sefer Tası – Ritesh Batra |
|
3) |
Aşk Zamanı – Wong Kar-Wai |
|
4) |
Agora – Alejandro Amenabar |
|
5) |
Gizli Bir Yaşam – Terrence Malick |
|
6) |
Melankoli – Lars von Trier |
|
7) |
Onur Savaşı – Thomas Vinterberg |
|
8) |
Evlilik Hikayesi – Noah Baumbach |
|
9) |
Mary ve Max – Adam Elliot |
|
10) |
Anadolu’nun Kayıp Şarkıları -Nezih Ünen |
|
11) |
Nietzche -Freud – Bettany Hughes |
|
12) |
Memento – Christopher Nolan |
|
13) |
Bir Zamanlar Anadolu’da – Nuri Bilge Ceylan |
|
14) |
Persona – Ingmar Bergman |
|
15) |
Bülbülü Öldürmek – Robert Mulligan |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. |
|
1) |
Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
1) |
Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. |
|
1) |
Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1) |
Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
2) |
Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. |
|
2) |
Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. |
|
3) |
Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. |
|
3) |
Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. |
|
4) |
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. |
|
5) |
Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. |
|
6) |
Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
|