Ders Kodu: | ARCH105 | ||||
Ders İsmi: | Introduction to Architecture 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HALE SİNİRLİOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Hale Sinirlioğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, entelektüel bir pratik olarak mimarlığın temel kavramlarını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Mimarlık öğretimine başlamak için gerekli önbilgileri ve temel kuramsal meseleleri tartışmaya yönelik olan ders, öğrencinin düşünsel birikimini yeniden kurmayı hedeflemektedir. Ele alınacak başlıklar mimar adayının olağan bir lise öğrenimi boyunca karşılaşmadığı konulara giriş yapmasını sağlayacaktır. Amaç, mimarlığı ait olduğu toplumsallık zemininde düşünebilme ve tartışabilme becerisini geliştirmektir. Mevcut kuramsal açıklamalara ikna olmayı sağlamak değil, onlara eleştirel yaklaşmayı öğretmek hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanının tanım ve kapsamı hakkında yorum yapabilir. 2) Mimarlık ve tasarım konusunda eleştirel düşünmeyi kavrar. 3) Günümüzde mimarlık pratiğinin olanaklarını ve sorunlarını tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernlik nedir? | |
2) | Modern yaşam nedir? | |
3) | Modern sanat nedir? | |
4) | Kültür nedir? | |
5) | Tarih nedir? | |
6) | Kültürel otarşi nedir? | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Kent, kentlilik, kentsellik nedir? | |
9) | Mimarlık nedir? | |
10) | Mimarlıkla bilgi üretim mecralarının bağlantısı nedir? | |
11) | Oryantalizm nedir? | |
12) | Ütopya nedir? | |
13) | Özgünlük ve taklit nedir? | |
14) | Şöhret, deha, star nedir? |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Course Materials Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics. Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press. Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press. Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press. Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press. Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy. Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press. Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books. Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Required Course Materials Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics. Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press. Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press. Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press. Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press. Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy. Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press. Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books. Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |