ARCH105 Introduction to Architectureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH105
Ders İsmi: Mimarlığa Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RAFET HALE SİNİRLİOĞLU MIZRAK
Dersi Veren(ler): Hale Sinirlioğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, entelektüel bir pratik olarak mimarlığın temel kavramlarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Mimarlık öğretimine başlamak için gerekli önbilgileri ve temel kuramsal meseleleri tartışmaya yönelik olan ders, öğrencinin düşünsel birikimini yeniden kurmayı hedeflemektedir. Ele alınacak başlıklar mimar adayının olağan bir lise öğrenimi boyunca karşılaşmadığı konulara giriş yapmasını sağlayacaktır. Amaç, mimarlığı ait olduğu toplumsallık zemininde düşünebilme ve tartışabilme becerisini geliştirmektir. Mevcut kuramsal açıklamalara ikna olmayı sağlamak değil, onlara eleştirel yaklaşmayı öğretmek hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlık alanının tanım ve kapsamı hakkında yorum yapabilir.
2) Mimarlık ve tasarım konusunda eleştirel düşünmeyi kavrar.
3) Günümüzde mimarlık pratiğinin olanaklarını ve sorunlarını tanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modernlik nedir?
2) Modern yaşam nedir?
3) Modern sanat nedir?
4) Kültür nedir?
5) Tarih nedir?
6) Kültürel otarşi nedir?
7) ARA SINAV
8) Kent, kentlilik, kentsellik nedir?
9) Mimarlık nedir?
10) Mimarlıkla bilgi üretim mecralarının bağlantısı nedir?
11) Oryantalizm nedir?
12) Ütopya nedir?
13) Özgünlük ve taklit nedir?
14) Şöhret, deha, star nedir?

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Course Materials
Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics.
Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press.
Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press.
Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press.
Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press.
Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt.
Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy.
Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press.
Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books.
Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press.
Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Required Course Materials
Berger, J. (2008). Ways of seeing. Penguin Classics.
Brawne, M. (2003). Architectural thought: The design process and the expectant eye. Oxford: Architectural Press.
Gehl, J. (2010). Cities for People. Washington, D.C.: Island Press.
Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press.
Lawson, B. (1997). How designers think: The design process demystified. Oxford: Architectural Press.
Le Corbusier. (1923). Towards a new architecture. Chicago: Harcourt.
Pallasmaa, J. (1996). The eyes of the skin: Architecture and thesenses. Chichester: Wiley-Academy.
Roth, L. M. (2007). Understanding Architecture: Elements, History, Meaning, Boulder. USA: Westview Press.
Rybczynski, W. (1992). Looking Around: A Journey Through Architecture. New York: Penguin Books.
Tschumi, B. (1996). Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press.
Unwin, S. (1997). Analysing Architecture. London: Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3 3 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3 3 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3 3 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3 3 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2 2 2
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 3 3 3
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 2 2 2
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 2
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 1
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 1
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 1
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 3
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 1
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 1
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 100