Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH103 | ||||
Ders İsmi: | Temsil ve İletişim 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Mehmet Sarper Takkeci, Beril Sezen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Anlatım Teknikleri hem analog hem de dijital yöntemlerle mimarlıkta teknik çizim ve görsel ifade öğretmek üzere hazırlanmış bir derstir. Bu dersin amacı resmi mimarlık ifadelerini üretmek için gerekli becerileri ve teknik bilgiyi kazandırmaktır. 14 haftalık ders süresi boyunca öğrenciler türlü çeşitli tekniklerle tanışacak, farklı örnekler görecek, sunumlar izleyecek ve birçok projeye ayrılmış ev ödevi çalışmalarını gerçekleştirecektir. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilerin tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak ifade edebilme tekniklerini ele almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik çizimlerde kullanılan araç ve gereçleri doğru yöntem ve tekniklerle kullanabilme becerisi 2) Nesnelerin plan, kesit ve görünüşlerini ortografik anlatımla yapabilme, 3 boyutlu mekan geometrisinin ve cisimlerin 2 boyutlu ifade edebilme, 3 boyutlu mekanların plan, kesit ve görünüşlerini uygun ölçek ve tekniklerine göre çizebilme 3) Görsel-grafik anlatım için, düşünceyiçizgisel somutlaştırma becerisinin kazanılması 4) Ölçek kavramı ve farklı ölçeklerde değişen çizim kurallarının öğrenilmesi 5) Ölçek kavramı ve farklı ölçeklerde değişen çizim kurallarının öğrenilmesi, Tasarımı teknik çizim standartlarına ve çizgisel anlatım tekniklerine uygun somutlaştırabilmek ve teknik çizimleri ölçülendirebilme 6) Her türlü teknik çizimi okuyabilme becerisi 7) Dijital ortamda ve dosyalarda planlı ve organize çalışabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Sınıf için tartışma, alınacaklar listesi, kurallar ve sorular üzerinde anlatım Grup çalışması | |
2) | • Katmanlama, nesne hiyerarşileri, çizim düzlemi tanımı Masanızı çizmeye başlayın | |
3) | • Ortografik çizimin ilkeleri Ödev kağıtlarındaki eksik çizimleri tamamlayın | |
4) | • Mekan, bağlam, eylem çalışması(Zaman Yolculuğu) Kolaj Çalışması | |
5) | • Mekan, bağlam, eylem çalışması(Zaman Yolculuğu) Kolaj Çalışması | |
6) | • Sunum: Kronofotografi: hareketin mekansallığını anlamak(Günlük Hayat) Eskiz çalışması | |
7) | • Hareket, vücut, ölçek(Günlük Hayat) Eskiz çalışması | |
8) | • Dijital bir ortamda çizim yapmak(Günlük Hayat) Cad çalışması | |
9) | •Dijital bir ortamdan çıktı almak(Günlük Hayat) Cad çalışması | |
10) | •Çizimi fiziksel bir nesneye dönüştürmek(Pavyon Çalışması) Maket çalışması | |
11) | •Sunum: Teknik çizimin kısa tarihi(Pavyon Çalışması) Cad çalışması | |
12) | •Kesitler, Taramalar(Pavyon Çalışması) Cad çalışması | |
13) | •Kalem tipleri, hiyerarşiler, ölçüler(Pavyon Çalışması) Cad çalışması | |
14) | •Final Ödev Teslim Hazırlıkları(Pavyon Çalışması) Cad Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, Rendow Yee, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Point and Line to Plane, Wassily Kandinsky, 1926 Drawing: the Motive Force of Architecture, Sir Peter Cook, 2014 Drawn to Design: Analyzing Architecture Through Freehand Drawing, Eric J. Jenkins, 2013 Visual Notes For Architects And Designers, Paul Laseau, Norman Crowe, 2012 From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017 Graphic Thinking for Architects and Designers, Paul Laseau, 2000 Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, Rendow Yee, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 2 |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 1 |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 3 |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ödevler | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 |