Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI033
Ders İsmi: Yakın İlişkiler ve İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yakın ilişkilerde iletişimin kalitesini bozan ve artıran temel faktörlere dair bilgi ve farkındalık sağlamanın yanı sıra, iletişim becerilerini geliştirecek temel uygulamalarla öğrencilerin kişisel iletişim kalitelerinin artışına katkı sağlamak.
Dersin İçeriği: Kuramsal bakış açıları temelinde yakın ilişkilerde iletişim süreçlerinin ve işlevsel iletişim becerilerinin tanıtılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim teorileri ile ilgili bilgi sahibi olur
2) İletişim kalitesini etkileyen faktörlere ve bunların nasıl yönetilebileceğine dair bilgi sahibi olur
3) İletişimde kendi içsel süreçleri ve davranışlarının etkisi hakkında fikir sahibi olur
4) İletişimde kendini açma, sınır çizme ve problem çözme ile ilgili temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olur
5) İletişim sürecine dair çok yönlü bakış açısı geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders ile ilgili beklentilerin dinlenmesi, dersin kapsamı, işleniş şekli ve sorumlulukları hakkında bilgi paylaşımı.
2) İletişim: Tanımı, Türleri ve Modelleri Sunum
3) Yakın İlişkiler: Kuramsal Yaklaşımlar Sunum
4) Yakın İlişkileri Etkileyen Temel Faktörler Sunum
5) Yakın İlişkilerde Etkili İletişimin Temel Özellikleri Sunum
6) Yakın İlişkilerde Etkili İletişim ve Kişisel Süreçler Sunum
7) VİZE SINAVI Sunum
8) Duygu Düzenleme Sunum
9) Duygu Düzenleme ve Empati Sunum
10) Empati Sunum
11) Sevgi Dilleri Sunum
12) Dinleme Sunum
13) Kendini Açma Sunum
14) Problem Çözme ve Sınır Çizme Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır 1 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 46
Toplam İş Yükü 125