Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITB312
Ders İsmi: Yatırım Analizi ve Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KADRİ ÖZGÜNEŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Levent Sümer / Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere yatırım projelerinin fizibilite raporlarının nasıl hazırlanacağını, projelerin teknik ve ekonomik perspektiften değerlendirilmesini ve projelerin PMI metodolojisi dahil uluslararası standartlara uygun olarak yönetilmesini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Yatırım tanımı, fizibilite, yatırım analizlerinin finansal açıdan değerlendirilmesi, proje yönetim araç ve teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Projelerin planlama, organize edilemsi, koordinasyon ve kontrol aşamalarını bilir
1) Alternatif yatırımları finansal açıdan değerlendirir
2) Pazar analizi, pazarlanabilirlik analizi, maliyet analizi, risk analizi yapar
3) Farklı yöntemlerle fizibilite çalışmaları yapar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Final Haftası
1) Dersin Amacı ve İçeriğinin Aktarılması
1) Kalite ve Risk Yönetimi
2) Yatırımlara Giriş
3) Fizibilite Kavramı ve Fizibilite Hazırlama Yöntemleri
4) Pazar Analizi, Pazarlanabilme Analizi, Maliyet Analizi, Risk Analizi
5) Vaka Analizleri
6) Vaka Analizleri
7) Proje Sunumları
8) Proje Yönetim Organizasyonları
9) Entegrasyon ve Kapsam Yönetimi
10) Zaman ve Maliyet Yönetimi
11) Kalite ve Risk Yönetimi
12) İK ve İletişim Yönetimi
13) Satın Alma ve Paydaş Yönetimi
14) Final Proje Sunumları
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Bodie, Zvi, Alex Kane, and Alan J. Marcus ("BKM"). Investments. 5th Edition. McGraw-Hill/Irwin, 2002.

P. Bernstein. Capital Ideas: The Improbable Origins of Modern Wall Street. New York: Free Press, 1992.

Sarıaslan h. (2014), Yatırım Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi: Planlama - Analiz - Fizibilite, Siyasal Kitabevi; 7. baskı (3 Temmuz 2014)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sunum / Seminer 2 16
Proje 4 16
Ödevler 8 16
Final 3 21
Toplam İş Yükü 125