Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK017 | ||||
Ders İsmi: | Kamu Yönetiminde Güncel Sorunlar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUSUF ERBAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Levent Ürer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste Kamu Yönetiminin teorik çerçevesinin gözden geçirilmesinin yanı sıra STK'lardan, Kamu Yönetiminden ve Özel sektörden konuşmacıların katıldığı web seminerlerine dayanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders, Kamu Yönetiminin teorik çerçevesine bağlı olarak teorilerin gözden geçirilmesi içermektedir. Bununla birlikte, Kamu Yönetiminde güncel gelişmeler izlenerek, bu gelişmelere paralel olarak Kamu Yönetimini gelişmelerini anlamaya, yorumlamaya yönelik STK'lardan, Kamu Yönetiminden ve Özel sektörden konuşmacıların katıldığı web seminerleri ile öğrencilerin son gelişmelerle donanımın arttırmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Devlet teorileri ve kamu yönetiminin evrensel ilkelerinin bilinmesi 2) Türk kamu yönetiminin hukuki yapısının bilinmesi 3) Türkiye’nin sosyo-politik tarihi ışığında güncel yönetsel ve politik konuları analiz edebilme yetkinliği. 4) Kamu, STK ve özel sektör için iletişim ve liderlik becerileri kazanılması. 5) Yerel ve ulusal düzeyde kamu politikaları geliştirebilecek ve uygulayabilecek niteliklere sahip olmak. 6) Teknolojiyi kamu ve özel sektörde etkin kullanılması. 7) Küresel ve bölgesel gelişmeleri analiz edebilme becerisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin çerçevesi ve amaçlarının tanıtımı. Ders işleme yöntemi üzerine bilgilendirme. | Ders meteryallerinin okunması beklenmektedir. |
2) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE KAYIRMACILIK: MEVCUT DURUM,SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | Ders kitabından ilgili bölüm okunmalı |
3) | TÜRKİYE’DE KENTSEL KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMUNDAYAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLER | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı. |
4) | TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİNDE KADIN: MEVCUT DURUM,SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
5) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE SAĞLIK POLİTİKALARI VE SAĞLIKHİZMETLERİ: MEVCUT DURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
6) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE REFORM SÜRECİ: MEVCUT DURUM,SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLER | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı. |
7) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİKSORUNU: MEVCUT DURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
8) | ARA SINAV- TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE YEREL YÖNETİMLER: MEVCUT DURUM,SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm kitaptan okunmalı. |
9) | KAMU YÖNETİMİ VE BÜROKRASİ: MEVCUT DURUM, SORUNLAR VEÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
10) | KAMU YÖNETİMİ VE MÜLKİ İDARE: MEVCUT DURUM SORUNLARVE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
11) | TÜRKİYE’DE YEREL YÖNETİMLERDE DANIŞMANLIK: MEVCUTDURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
12) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE ÖZERKLİK SORUNU VE ÇÖZÜMÖNERİLERİ: ANAYASA MAHKEMESİ KARARLARI ÜZERİNE BİRİNCELEME | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı |
13) | SİSTEMLE DÜZEN ARASINDA TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE LİYAKAT:MEVCUT DURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | ilgili bölüm ders kitabından okunmalı |
14) | TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE PLANLAMA: MEVCUT DURUM,SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLER | İlgili bölüm ders kitabından okunmalı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Akçagündüz, Emre & Aydın, Ömür (Der), Kamu Yönetiminde Güncel Sorunlar, Tartışmalar ve Çözüm Önerileri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. Brian R.Fry&Jos C.N.Raadschelders, Max Weber’den Dwight Waldo’ya Kamu Yönetimi, Çev.ed. Oktay Koç, Anı Yay. Ankara, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Five Contemporary Issues in Public Administration KY’de Küresel Değişimler ve Yeni Sorun Alanları-F.Kırışık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 3 | 70 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 1 | 6 | 16 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 10 | 14 | ||
Final | 1 | 3 | 1 | 10 | 14 | ||
Toplam İş Yükü | 114 |