Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK016 | ||||
Ders İsmi: | Kentleşme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUSUF ERBAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yusuf Erbay | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu çalışmalar sırasında, öğrencilerin araştırma, analiz ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla, derste işlenecek konulara ilişkin ön çalışma yapmaları, sunum ve ödev hazırlamaları sağlanacaktır. Öğrencilerin katılımıyla dersin işleniş yönteminin, karşılıklı tartışmaları içeren interaktif bir özellik kazanması sağlanacaktır. Bu nedenle haftalık okumaların, program doğrultusunda, derse gelmeden önce yapılması gereklidir. |
Dersin İçeriği: | Kentleşme olgusu ve tarihse gelişimi; çağdaş kentleşmenin nedenleri; kentleşme ve kalkınma; kentleşme ve siyasal davranışlar; kentsel büyüklük; küreselleşmenin kentlere etkisi; çevre sorunları ve kent; Türkiye’de kentsel sorunlar; kent ve kentli hakları; kent planlaması süreci ve uygulama araçları; konut hakkı ve konut politikası; gecekondu sorunu ve politikası; kentsel yenileme ve kentsel dönüşüm; Türkiye’de konut sorunları ve politikası. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kent, Kentleşme ve kamu yönetimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. 2) Kamu Yönetiminde kentin ve kentleşmenin önemini açıklar. 3) Kentleşme literatüründeki güncel gelişmeleri takip eder. 4) Kent politikaları ile ilgili temel esaslarını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentleşme olgusu ve tarihse gelişimi. | |
2) | Çağdaş kentleşmenin nedenleri. | |
3) | Kentleşme ve kalkınma. | |
4) | Kentleşme ve siyasal davranışlar. | |
5) | Küreselleşmenin kentlere etkisi. | |
6) | Çevre sorunları ve kent | |
7) | Türkiye’de kentsel sorunlar. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kent ve kentli hakları. | |
10) | Kent planlaması süreci ve uygulama araçları. | |
11) | Konut hakkı ve konut politikası. | |
12) | Gecekondu sorunu ve politikası. | |
13) | Kentsel yenileme ve kentsel dönüşüm. | |
14) | Türkiye’de konut sorunları ve politikası. | |
15) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2020. |
Diğer Kaynaklar: | Ruşen Keleş, 100 Soruda Türkiye’de Kentleşme, Konut ve Gecekondu, Cem Yayınevi, İstanbul, 2014. Ahmet Mutlu, Hakan Reyhan, Hasan Hüseyin Doğan, Kentleşme, Palme Yayıncılık, Ankara, 2016. Lewis Mumford, Tarih Boyunca Kent: Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2007. Melih Ersoy (der.), Kentsel Planlama Kuramları, İmge Kitabevi, Ankara, 2012. Yücel Ünal, Türk Şehir Planlama Hukukunun Dünü-Bugünü 1985-2015, Legal Yayıncılık, İstanbul, 2015 Hasan Ertürk, Neslihan Sam, Kent Ekonomisi, Ekin Yayınevi, Bursa, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 |
4) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 2 |
5) | Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 3 |
6) | Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 3 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 69 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |