Dersin Amacı: |
Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşumunun ve uçma prensibinin öğrenilmesi. Günümüze kadar kullanılan uçakların mekanik ve elektronik göstergelerinin tanıtılması ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Atmosfer fiziği, Uçuş Teorisi, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları, Kokpit Göstergeleri, Göstergelerin yeAtmosfer fiziğine giriş, Uçuş Teorisine giriş, Dönüş teorisi, Uçuş Stabilitesi ve Dinamiği, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları, Yüksek hız uçuşları. Kokpitteki göstergeler, göstergelerin yerleşimi, göstergelerin çalışma prensipleri, elektrostatik koruma yöntemleri.rleri,çalışma prensipleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Atmosfer fiziğine giriş (Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulaması.) |
|
2) |
Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, Bağıl hava akışı, upwash ve downwash, vortisler, akış durması (stagnation); Terimler: kamburluk, veter, ortalama aerodinamik veter, profil drag, induced drag, basınç merkezi, hücum açısı |
|
3) |
Wash in ve wash out, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve aspect oranı; İtme (thrust), ağırlık, aerodinamik bileşke; Kaldırma (lift) ve sürüklemenin (drag) oluşması: |
|
4) |
Hücum açısı, kaldırma katsayısı, sürüklenme katsayısı, Kutupsal eğim, Perdövites (stall); Buz, kar, don dahil kanat profilindeki kirlilikler |
|
5) |
Uçuş Stabilitesi ve Dinamiği; Uzunlamasına, yatay ve doğrusal stabilite (aktif ve pasif).
|
|
6) |
Bilgisayar terminolojisi, Bilgisayar teknolojisi (hava aracı sistemlerinde uygulandığı şekilde). |
|
7) |
Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler |
|
10) |
Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler |
|
11) |
Instruments/ Avionics |
|
12) |
Elektronik alet sistemlerinin genel düzenlemeleri ve kokpitteki yerleşimi. |
|
13) |
Elektronik alet sistemlerinin genel düzenlemeleri ve kokpitteki yerleşimi. |
|
14) |
Elektrostatik deşarjlara hassas komponentlerin özel taşıma/kullanma yöntemleri (handling); |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
2 |
5) |
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
6) |
-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
2 |