UCT213 Aerodinamik ve Bordo Aletleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Uçak TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uçak Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UCT213
Ders İsmi: Aerodinamik ve Bordo Aletleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BURAK GÜLER
Dersi Veren(ler): Ali Biçer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşumunun ve uçma prensibinin öğrenilmesi. Günümüze kadar kullanılan uçakların mekanik ve elektronik göstergelerinin tanıtılması ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Atmosfer fiziği, Uçuş Teorisi, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları, Kokpit Göstergeleri, Göstergelerin yeAtmosfer fiziğine giriş, Uçuş Teorisine giriş, Dönüş teorisi, Uçuş Stabilitesi ve Dinamiği, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları, Yüksek hız uçuşları. Kokpitteki göstergeler, göstergelerin yerleşimi, göstergelerin çalışma prensipleri, elektrostatik koruma yöntemleri.rleri,çalışma prensipleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atmosferi oluşturan gazları; standart atmosfer ve atmosferle ilgili terminolojiyi bilmesi beklenir.
2) Temel akış ile ilgili akım tiplerini ve terminolojiyi bilmesi beklenir.
3) Kaldırma- Ağırlık, İtki- Sürükleme arasındaki ilişkiyi açıklar.
4) Kumanda yüzeylerinin fonksiyonları ve performansa etkilerini bilmesi beklenir.
5) Kokpitteki göstergeleri bilir ve tanır.
6) Göstergelerin çalışma prensiplerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Atmosfer fiziğine giriş (Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulaması.)
2) Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, Bağıl hava akışı, upwash ve downwash, vortisler, akış durması (stagnation); Terimler: kamburluk, veter, ortalama aerodinamik veter, profil drag, induced drag, basınç merkezi, hücum açısı
3) Wash in ve wash out, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve aspect oranı; İtme (thrust), ağırlık, aerodinamik bileşke; Kaldırma (lift) ve sürüklemenin (drag) oluşması:
4) Hücum açısı, kaldırma katsayısı, sürüklenme katsayısı, Kutupsal eğim, Perdövites (stall); Buz, kar, don dahil kanat profilindeki kirlilikler
5) Uçuş Stabilitesi ve Dinamiği; Uzunlamasına, yatay ve doğrusal stabilite (aktif ve pasif).
6) Bilgisayar terminolojisi, Bilgisayar teknolojisi (hava aracı sistemlerinde uygulandığı şekilde).
7) Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler
8) ARA SINAV
9) Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler
10) Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler
11) Instruments/ Avionics
12) Elektronik alet sistemlerinin genel düzenlemeleri ve kokpitteki yerleşimi.
13) Elektronik alet sistemlerinin genel düzenlemeleri ve kokpitteki yerleşimi.
14) Elektrostatik deşarjlara hassas komponentlerin özel taşıma/kullanma yöntemleri (handling);
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Megep Uçuş Aerodinamiği-Uçuş Göstergeleri ve Aviyonik Sistemler
Diğer Kaynaklar: Ders Notları
TTS Modül 8 / 11.5 / 12.7 (İngilizce öğretmen kaynağı
Lecture Notes.
TTS Modules

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 1 14
Laboratuvar 28 0 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 11 11
Toplam İş Yükü 75