BDT492 Bitirme Projesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT492
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Alev TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar destekli tasarıma ve animasyona dair öğrenilen bilgilerin ve kazanılan deneyimlerin doğru şekilde kullanılarak bir proje dahilinde uygulamalı olarak hayata geçirilebilmesi için gereken teorik ve pratik bilgilerin aktarılması amaçlanır.
Dersin İçeriği: Bitirme projesinde öğrenciler 2 yıl boyunca almış oldukları tüm dijital yazılım programlarını ve sanatsal birikimlerini birleştirerek ortaya bir proje çıkarırlar. Bu projenin içeriğinde ise 3b modelleme, organik modelleme, animasyon ve rigleme, görsel efekt, compositing, dijital prodiksiyon ve kurgu, ses üretimi, hareketli grafik, tıbbi modeleme ve animasyon, dijital oyun tasarımı, mitoloji, sanatsal anatomi, sanatsal tasarım ve yaratıcılık bilgilerinin birleştirirler sonrasında 2b veya 3b animasyon filmin üretimi yapılır. Veya öğrenciler dijtial oyun tasarımı yada animasyon reklam filmi geliştirirler. Bitirme Projesi öğrencilerin ilgi alanlarına göre şekillenir ve Danışman öğretim üyesinin yakın desteği ile proje üretilir.
1. Öğrencilerin teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak
2. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak
3- Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, bitirme projesi için araştırılacak konuların belirlenmesi
2) Alan araştırması ve sunumu
3) Alan araştırması ve sunumu
4) Yapılan araştırma sonucunda tasarımın türüne karar verilmesi ve konsept sunumu
5) Konsept sunumu
6) Konsept sunumu
7) Konsept sunumu Dönemin gözden geçirilmesi
8) ARA SINAV
9) Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme
10) Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme
11) Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme
12) Portfolyo hazırlığı ve sunumu
13) Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme
14) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Fun With a Pencil Alex Hays
-Cartooning the Head and Figure Jack Hamm
-The Human Figure in Motion Eadweard Muybridge
-The Animator's Survival Kit Richard Williams
-Cartoon Faces: How to Draw Heads, Features & Expressions (Cartoon Academy) Christopher Hart
-Cartooning: The Ultimate Character Design Book Christopher Hart
-Figure It Out! Drawing Essential Poses Christopher Hart
-How to Draw Cartoons Brian Platt
-İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
-Temel Tasarım, Anıl ERTOK ATMACA
-Temel Tasarım, Ali Seylan
-Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak
-Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean
-Renkler ve Malzemeleri, François Delamare & Bernard Guinau
-Art 101, Eric Grzymkowski
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes
Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 70
Proje 14 14
Ödevler 1 1
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 87