Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT492 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Alev TAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar destekli tasarıma ve animasyona dair öğrenilen bilgilerin ve kazanılan deneyimlerin doğru şekilde kullanılarak bir proje dahilinde uygulamalı olarak hayata geçirilebilmesi için gereken teorik ve pratik bilgilerin aktarılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Bitirme projesinde öğrenciler 2 yıl boyunca almış oldukları tüm dijital yazılım programlarını ve sanatsal birikimlerini birleştirerek ortaya bir proje çıkarırlar. Bu projenin içeriğinde ise 3b modelleme, organik modelleme, animasyon ve rigleme, görsel efekt, compositing, dijital prodiksiyon ve kurgu, ses üretimi, hareketli grafik, tıbbi modeleme ve animasyon, dijital oyun tasarımı, mitoloji, sanatsal anatomi, sanatsal tasarım ve yaratıcılık bilgilerinin birleştirirler sonrasında 2b veya 3b animasyon filmin üretimi yapılır. Veya öğrenciler dijtial oyun tasarımı yada animasyon reklam filmi geliştirirler. Bitirme Projesi öğrencilerin ilgi alanlarına göre şekillenir ve Danışman öğretim üyesinin yakın desteği ile proje üretilir. 1. Öğrencilerin teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak 2. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak 3- Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, bitirme projesi için araştırılacak konuların belirlenmesi | |
2) | Alan araştırması ve sunumu | |
3) | Alan araştırması ve sunumu | |
4) | Yapılan araştırma sonucunda tasarımın türüne karar verilmesi ve konsept sunumu | |
5) | Konsept sunumu | |
6) | Konsept sunumu | |
7) | Konsept sunumu Dönemin gözden geçirilmesi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme | |
10) | Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme | |
11) | Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme | |
12) | Portfolyo hazırlığı ve sunumu | |
13) | Sunum ve Gözden Geçirme / Geliştirme | |
14) | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | -Fun With a Pencil Alex Hays -Cartooning the Head and Figure Jack Hamm -The Human Figure in Motion Eadweard Muybridge -The Animator's Survival Kit Richard Williams -Cartoon Faces: How to Draw Heads, Features & Expressions (Cartoon Academy) Christopher Hart -Cartooning: The Ultimate Character Design Book Christopher Hart -Figure It Out! Drawing Essential Poses Christopher Hart -How to Draw Cartoons Brian Platt -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar -Temel Tasarım, Anıl ERTOK ATMACA -Temel Tasarım, Ali Seylan -Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak -Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean -Renkler ve Malzemeleri, François Delamare & Bernard Guinau -Art 101, Eric Grzymkowski |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Course Learning Outcomes | |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Proje | 14 | 14 |
Ödevler | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |