Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT282 | ||||
Ders İsmi: | Staj | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1 dersinde fotoğraf düzenleme programı ile görsellerle çalışma, görsel işleme, tasarım ilkeleri, masaüstü yayıncılık, grafik tasarımın sosyal medyada kullanımı, benner ve arayüz tasarımı konuları anlatılmaktadır. (Derste kullanılan bilgisayar programları; Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign) |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1 dersinde fotoğraf düzenleme programı ile görsellerle çalışma, görsel işleme, tasarım ilkeleri, masaüstü yayıncılık, grafik tasarımın sosyal medyada kullanımı, benner ve arayüz tasarımı konuları anlatılmaktadır. (Derste kullanılan bilgisayar programları; Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 8 | % 0 |
Projeler | 8 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 6 | 0 | 0 | ||||
Uygulama | 6 | 0 | 0 | ||||
Derse Özgü Staj | 20 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |