Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT110 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Osman Dinç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmak. Adobe Photoshop ve Illustrator programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elemanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. Yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini de içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Görsel iletişim öğe ve prensiplerinin tasarımdaki önemini kavrayabilme 2) 2. Görsel iletişim kavramları üzerine teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme 3) 3. Görsellerle kompozisyon oluşturabilme 4) 4. Hareketli gif tasarım yapabilme 5) 5. Farklı alanlara yönelik görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilme 6) 6. Tasarım sürecinde brieften baskıya kadar tüm iş sürecini uygulayabilme 7) 7. Kurum kimliği tasarımını kavratma 8) 8. Arayüz tasarımı hakkında fikir sahibi olmak 9) 9. Kullanıcı deneyiminin tasarımdaki önemini kavratmak 10) 10. Reklamda sorun çözücü tasarım uygulamaları yaptırmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması 1 | |
2) | 2. Tasarım Nedir? İletişim, Görsel İletişim Nedir? Grafik Tasarım ögeleri, yazı ve sembollerin önemi. Grafik tasarım süreci hakkında bilgilendirme. 1. Ödev: Monogram Tasarımı | |
3) | 3. Animated Gif hakkında bilgilendirme. Uluslararası Hareketli Poster yarışması için hazırlık, örnekler üzerinden açıklamalar. 2.Ödev: Gif Banner | |
4) | 4. Marka nedir? Marka çeşitleri. İyi bir markanın özellikleri. Logo (Amblem ve Logotayp) çeşitleri. Başarılı amblem ve logotaypların özellikleri. | |
5) | 5. Varolan ve gereksinimi olan bir kurum, kuruluş ya da ürün seçimi, hakkında bilgi toplama. Sektörel inceleme ve araştırma. 1,2,3,4 | |
6) | 6. Kurum Kimliği Tasarımı. Logo çalışmalarının kritik edilmesi ve alternatif tasarımlar üretimi. | |
7) | 7. Kurumsal kimlik tasarımlarının değerlendirilmesi. Mockup tasarımlarının oluşturulması. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 9. Hareketli Poster tasarımlarının değerlendirilmesi ve teslimi. 3. Ödev: Yarışmaya katılım | |
10) | 10. Arayüz tasarımı (User Interface Design) nedir. Örnekler üzerinden açıklamalar. Final projesi için Mobil Uygulama fikri araştırması. | |
11) | 11. What is interface design? Explanations through examples. Mobile Application idea research for the final project. | |
12) | 12. Mobil uygulama Giriş sayfası için alternatif tasarımlar üretimi – Renk ve tasarım stili belirleme. | |
13) | 13. Mobil uygulama devam sayfaları tasarımı ve buton tasarımları - Değerlendirme | |
14) | 14. Projenin finalize edilmesi – Son kritikler doğrultusunda revizyonların yapılması | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | İletişim Ve Grafik Tasarım, Yazar: Emre Becer Isbn: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri, Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose, Çevirmen: Mehmet Emir Uslu, Isbn: 9789750406157 |
Diğer Kaynaklar: | Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 4 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |