Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT104 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Animasyon Desen | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Alev Taş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, çizimlerinde yerleştirme, ölçü alma, oran-orantı, ışık-gölge, renk ve doku gibi aktarım yöntemlerini üç boyutlu teknik anlatıma dönüştürürler. Çizimlerini, farklı malzemeleri kullanarak doğru yaklaşımlarla ve değişik formların üzerinde uygulayabilecek donanıma sahip olurlar. |
Dersin İçeriği: | Derste öncelikle çizim teknikleri, komposizsyon, 2-3b teknik anlatımlar, ışık, gölge, Renk doku, oran-orantı gibi kavramları kuramsal ve uygulamalı olarak öğreneceklerdir. Öğrencilerin gözlem yapma, algılama ve yerleştirme yetilerini güçlendirmek amacıyla, türlü atölye çalışmaları uygulamalarıyla, çeşitli boyutlarda objelerin yapısal özellikleri ve çizimleri. Öğrencilerin gözlem yapma, algılama ve yerleştirme yetilerini güçlendirmek amacıyla, türlü atölye çalışmaları uygulamalarıyla, çeşitli boyutlarda objelerin yapısal özellikleri ve çizimleri. Öğrenciler son 7 hafta da ise dijital programlarda çizim yapacaklardır. Grafik Tablet kullanarak dijital olarak animasyon karakterlerini ve bu karakterlerin hareketlerini çizeceklerdir. Değişik alanlarda kullanılacak akademik desen bilgisinin ve yaratma yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Her türlü çizim / çizgisel anlatım tekniklerini uygulamalı olarak yapabilme 2) Çizgisel anlatım tekniklerini modelde uygulayabilme 3) Oran ilişkilerini kavrayabilme 4) Figürde hareketi yakalayabilme 5) Figürde hareket, denge ilişkilerinin kullanılmasını sağlama 6) Kompozisyon kullanarak mekân çalışmaları yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel tasarım öğelerine giriş | |
2) | İnsan Figürünün İdeal Oranları konularına giriş | |
3) | Kompozisyon Kurma Becerisi | |
4) | Atölye çalışması | |
5) | Kompozisyon Kurma Becerisi | |
6) | Ritim, Denge ve Hareketi İfade Etme Becerisi | |
7) | Ara sınav. | |
8) | Atölye çalışması | |
9) | Ritim, Denge ve Hareketi İfade Etme Becerisi | |
10) | Oran-Orantıyı İfade Etme Becerisi | |
11) | Perspektif | |
12) | Perspektif ve komposizyon kullanımı | |
13) | Atölye çalışması | |
14) | Atölye çalışması | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Yaratıcı tasarımın temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık 2. Uçar, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: İnkılap Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Ders esnasında paylaşılan desenler, ustalardan örnekler ve ilgili diğer dökümanlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuvar | 10 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 0 |
Sunum | 6 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 75 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 15 | 15 |
Proje | 15 | 15 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 15 | 15 |
Final | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 155 |