BDT104 Bilgisayar Destekli Animasyon Desenİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT104
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Animasyon Desen
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Alev Taş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, çizimlerinde yerleştirme, ölçü alma, oran-orantı, ışık-gölge, renk ve doku gibi aktarım yöntemlerini üç boyutlu teknik anlatıma dönüştürürler. Çizimlerini, farklı malzemeleri kullanarak doğru yaklaşımlarla ve değişik formların üzerinde uygulayabilecek donanıma sahip olurlar.
Dersin İçeriği: Derste öncelikle çizim teknikleri, komposizsyon, 2-3b teknik anlatımlar, ışık, gölge, Renk doku, oran-orantı gibi kavramları kuramsal ve uygulamalı olarak öğreneceklerdir. Öğrencilerin gözlem yapma, algılama ve yerleştirme yetilerini güçlendirmek amacıyla, türlü atölye çalışmaları uygulamalarıyla, çeşitli boyutlarda objelerin yapısal özellikleri ve çizimleri.
Öğrencilerin gözlem yapma, algılama ve yerleştirme yetilerini güçlendirmek amacıyla, türlü atölye çalışmaları uygulamalarıyla, çeşitli boyutlarda objelerin yapısal özellikleri ve çizimleri.
Öğrenciler son 7 hafta da ise dijital programlarda çizim yapacaklardır. Grafik Tablet kullanarak dijital olarak animasyon karakterlerini ve bu karakterlerin hareketlerini çizeceklerdir.
Değişik alanlarda kullanılacak akademik desen bilgisinin ve yaratma yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Her türlü çizim / çizgisel anlatım tekniklerini uygulamalı olarak yapabilme
2) Çizgisel anlatım tekniklerini modelde uygulayabilme
3) Oran ilişkilerini kavrayabilme
4) Figürde hareketi yakalayabilme
5) Figürde hareket, denge ilişkilerinin kullanılmasını sağlama
6) Kompozisyon kullanarak mekân çalışmaları yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel tasarım öğelerine giriş
2) İnsan Figürünün İdeal Oranları konularına giriş
3) Kompozisyon Kurma Becerisi
4) Atölye çalışması
5) Kompozisyon Kurma Becerisi
6) Ritim, Denge ve Hareketi İfade Etme Becerisi
7) Ara sınav.
8) Atölye çalışması
9) Ritim, Denge ve Hareketi İfade Etme Becerisi
10) Oran-Orantıyı İfade Etme Becerisi
11) Perspektif
12) Perspektif ve komposizyon kullanımı
13) Atölye çalışması
14) Atölye çalışması
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Yaratıcı tasarımın temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık
2. Uçar, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: İnkılap Yayınevi
Diğer Kaynaklar: Ders esnasında paylaşılan desenler, ustalardan örnekler ve ilgili diğer dökümanlar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuvar 10 % 0
Uygulama 14 % 0
Sunum 6 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Uygulama 14 14
Sunum / Seminer 15 15
Proje 15 15
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 15 15
Final 6 6
Toplam İş Yükü 155