Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT102 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayarlı 3B Karakter Animasyonu | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Alparslan Özkardeş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste öğrencilerin 3 boyutlu animasyon kurallarına uygun şekilde karakter ve nesne animasyonları yapmaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrenciler bir 3 boyutlu animasyon yapımı için gerekli uygulama pratiğini kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 3 boyutlu animasyona giriş, 3 boyutlu animasyonun temel kuralları, 3 boyutlu animasyonda obje ve karakter hareketlendirme, kamera kullanımı, storyboard kullanımı, 3 boyutlu sahne ve ışık tasarımları oluşturmak, 3 boyutlu karakter tasarımında iskelet ve kemik sistemleri oluşturmak ve render tekniklerinin uygulanması. Derste ‘‘Blender’’ isimli ücretsiz ve açık kaynak kodlu animasyon programının kullanımı öğretilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3 boyutlu animasyonun temel ilke, teknik ve kurallarını öğrenir. 2) 3 boyutlu animasyon tasarımı yapma becerisi kazanır. 3) 3 boyutlu animasyon tasarımı için kullanılan dijital yazılımlar hakkında bilgi sahibi olup, ‘‘Blender’’ programının kullanımını bütün araçlarıyla birlikte öğrenir. 4) İlgili dijital veya basılı kaynakları değerlendirip, tasarımlarında kullanabilir. 5) Dijital kütüphanelerde yer alan hazır modellerin animasyon projelerine nasıl dahil edilebileceğini öğrenir. 6) Yaptığı 3 boyutlu animasyon tasarımlarında hangi işlemi, ne amaçla yaptığı hakkında kesin bir bilgiye sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders genel tanıtımı ve değerlendirmesi. Genel ders akışının ve değerlendirme ölçütlerinin paylaşılması. 3 boyutlu animasyona giriş, temel animasyon ilkeleri, Blender programının arayüzünün tanıtılması, key frame vererek animasyon yapma mantığı, timeline – dope sheet – graphic editor – NLA editor – action editor kullanım alanlarının uygulamalı anlatımı. | |
2) | Blender programında top sektirme animasyonu, simple deform (stretch and squash) uygulaması. | |
3) | Blender programında rigid body ve soft body animasyon yapımı. Temel 3 boyutlu fizik kurallarının aktarılması. | |
4) | Blender programında driver kullanarak dişli çark animasyon uygulaması. | |
5) | Blender programında driver, parent ve yol (path) kullanılarak araba animasyonu uygulaması yapılması. | |
6) | Blender programında kamera ve ışık kullanımı, kameraya animasyon vermek, kamera kullanarak yaratıcı sahne görünümlerinin oluşturulması. | |
7) | Hazır modellenmiş nesnelerin animasyona uygun hale getirilmesi, kamera ile POV bakış açısıyla gezinti animasyonu yapımı. | |
8) | Ara sınav. | |
9) | Blender programında riglemeye giriş, hazır riglenmiş modellerin üzerinden animasyon yapımı. | |
10) | Blender programında araç rigleyerek animasyon yapmak, araç tekerleklerinin rigler aracılığıyla hareketlendirilmesi. | |
11) | Blender programında karakter riglemek, eklem noktalarının belirlenmesi, karakterlere iskelet sistemi atamak. | |
12) | Blender programında riglenmiş karaktere yürüme döngüsü ve koşma döngüsü animasyonu eklemek. | |
13) | Blender programında riglenmiş karaktere konuşma animasyonu eklemek. | |
14) | Blender programında hazırlanmış animasyonları, action editor üzerinden kombine biçimde kullanmak. | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. 3D Computer Graphics - Alan Watt 2. Acting for Animators - Ed Hooks 3. The Animator’s Survival Kit - Richard Williams, 4. Learning Blender: A Hands-On Guide to Creating 3D Animated Characters - Olivar Villar 5. Character Animation in 3D: Use Traditional Drawing Techniques - Steve Roberts 6. Animasyonun Kutsal Kitabı – Maureen Furniss |
Diğer Kaynaklar: | Ders esnasında paylaşılan dijital kaynaklar, online izleme bağlantıları ve ilgili diğer dökümanlar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Ödevler | 11 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 94 |