UNI052 Medya İşletmeciliğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI052
Ders İsmi: Medya İşletmeciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Mihalis Kuyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletmenin medyaya alanına uyarlanarak medya işletmeleri hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriği: Medya İşletmeciliği kapsamına giren konular

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın yönetimsel işleyici hakkında bilgi sahibi olmak
2) İşletmenin medya alanına uyarlanması hakkında bilgi edinmek
3) Medya endüstrisinin işleyişi hakkında bilgiler sunmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya İşletmesi Kavramı
2) Medya işletmelerinin başrol oyuncuları
3) Medya İşletmelerinde Fonksiyonlar
4) Medya İşletmelerinde Piyasa Türleri
5) Medya İşletmelerinin Sınıflandırılması
6) Medya İşletmelerinde Yaşam Eğrisi Kavramı ve Uygulamaları
7) Medya İşletmelerinde SWOT Analizi
8) Fizibilite Kavramı – Medya İşletmelerinde Fizibilite
9) Pazarlama Kavramı 1. Bölüm
10) Medya İşletmelerinde Pazarlama Uygulamaları - II
11) Medya İşletmelerinin Ekonomik Yapısı
12) Çapraz Medya Sahipliği Kavramı ve Günümüz Medya işletmelerinin analizi
13) Medya işletmelerinde reyting & reklam ilişkisi
14) Türkiye'nin medyasına ekonomik ve medya sahipliği açısından genel bir bakış.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The lecturer will give his own sources collected from different sources and the experience of the lecturer media manager activities will be added.
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi kendi kaynaklarından oluşan bir seçki hazırlamıştır. Bunlara öğretim görevlisi kendi medya yöneticiliği deneyimlerini de eklemektedir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Sunum / Seminer 15 15
Ödevler 16 16
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 2
Final 2 2
Toplam İş Yükü 117