Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI047 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Örgütlerinde Çalışan Davranışları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TUĞBA YEŞİLYURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Yasemin TORUN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri iş yaşamında karşılaşabilecekleri davranış ve tutumlar hakkında bilgilendirerek kendi ve diğer çalışanların davranışlarını anlamalarına, analiz etmelerine ve örgütsel problemlere çözüm geliştirebilmelerine yardımcı olmak |
Dersin İçeriği: | Tutumlar ve iş tatmini; duygu ve duygu durumlar, kişilik ve değerler, algı ve atfetme süreçleri, motivasyon ve liderlik, grup ve takım çalışması, örgütlerde güç ve politika |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) örgütsel davranış kavramlarını öğrenir 2) örgütlerde insan davranışını açıklayabilir 3) örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilir 4) davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilir 5) örgütsel yaşamdaki istenmeyen davranışlara ve sorunlara çözüm geliştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu | |
2) | Tutumlar ve İş Tatmini | |
3) | Duygular & Duygu Durumlar | |
4) | Kişilik ve Değerler | |
5) | Kişilik Tipleri | |
6) | Algılar ve Algılama Hataları | |
7) | Atfetme ve Atfetme Hataları | |
8) | Motivasyonun Temelleri | |
9) | Motivasyon | |
10) | Örgütlerde Gruplar | |
11) | Örgütlerde Takımlar | |
12) | Liderliğin Temelleri | |
13) | Liderlik Tipleri | |
14) | Güç ve Politika | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış - Araştırma ve Olgularla, Siyasal yayınevi, |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes / Öğretim üyesi notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Küçük Sınavlar | 12 | 30 |
Final | 14 | 30 |
Toplam İş Yükü | 116 |