UNI045 TV ve Gündelik Yaşam Eleştirisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczane Hizmetleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI045
Ders İsmi: TV ve Gündelik Yaşam Eleştirisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Aybike Serttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Televizyon ve Gündelik Yaşam Eleştirisi dersinde, televizyon dizisi, haber, reklam, aktüel programlar gibi farklı medya ürünlerinin izleyiciye kesintisiz bir akışla aktarıldığı bir kitle iletişim aracı olan televizyon, eleştirel bir dille değerlendirilecektir.
Dersin İçeriği: “Neden televizyon izliyoruz?” sorusundan yola çıkarak TV’nin ideoloji yayma işlevinden kitleleri tek-tipleştirmesine, kanaat ve itaat oluşturma yetisinden tecimsel bir araç olmasına kadar pek çok konu mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda dersin ana başlıkları televizyon ve temsil, cinsiyetçilik, türcülük, popüler kültür üreticisi olarak televizyon, rating sistemi, televizyonda dramatizasyon, TV’nin toplumsal belleğe katkısı ve genel olarak televizyon anlatısıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Neden televizyon izliyoruz sorusunu kuramsal olarak açıklar.
2) Kültür endüstrisini televizyon üzerinden anlatır.
3) Rating sistemini bilir.
4) TV anlatısını bilir.
5) TV yayınlarını türcülük, yaşçılık, cinsiyetçilik ve temsil üzerinden değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genel tahlili
2) Rating sisteminin işleyişi ve TV yapımlarına etkisi
3) Televizyon haberlerinin Dünya’daki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmeler çerçevesinde dünden bugüne değişimi.
4) Reklamlar, televizyon anlatısının neresinde?
5) CNN Etkisi, Vietnam etkisi, tecimselleşme, liberalizm ve diğer kavramlar.
6) Neden TV izliyoruz? Kullanımlar doyumlar kuramı ve diğer kuramlar.
7) Vize hazırlıkları
8) Televizyon ve toplumsal bellek
9) Televizyon ve cinsiyetçilik
10) Çocukların televizyon ürünü ve aynı zamanda TV ürünlerinin tüketicisi olarak kullanılması
11) TV programlarının anlatısı
12) Televizyonda yaşçılık
13) Televizyonda televizyon eleştirisi
14) Bir sinema filmi karakteri olarak TV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum
Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil Kültür
Diğer Kaynaklar: Nilgün Chevignon, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir.
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir.
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir.
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir.
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir.
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir.
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 6 6
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 125