| Dersin Amacı: |
Televizyon ve Gündelik Yaşam Eleştirisi dersinde, televizyon dizisi, haber, reklam, aktüel programlar gibi farklı medya ürünlerinin izleyiciye kesintisiz bir akışla aktarıldığı bir kitle iletişim aracı olan televizyon, eleştirel bir dille değerlendirilecektir. |
| Dersin İçeriği: |
“Neden televizyon izliyoruz?” sorusundan yola çıkarak TV’nin ideoloji yayma işlevinden kitleleri tek-tipleştirmesine, kanaat ve itaat oluşturma yetisinden tecimsel bir araç olmasına kadar pek çok konu mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda dersin ana başlıkları televizyon ve temsil, cinsiyetçilik, türcülük, popüler kültür üreticisi olarak televizyon, rating sistemi, televizyonda dramatizasyon, TV’nin toplumsal belleğe katkısı ve genel olarak televizyon anlatısıdır. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genel tahlili |
|
| 2) |
Rating sisteminin işleyişi ve TV yapımlarına etkisi |
|
| 3) |
Televizyon haberlerinin Dünya’daki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmeler çerçevesinde dünden bugüne değişimi. |
|
| 4) |
Reklamlar, televizyon anlatısının neresinde? |
|
| 5) |
CNN Etkisi, Vietnam etkisi, tecimselleşme, liberalizm ve diğer kavramlar. |
|
| 6) |
Neden TV izliyoruz? Kullanımlar doyumlar kuramı ve diğer kuramlar. |
|
| 7) |
Vize hazırlıkları |
|
| 8) |
Televizyon ve toplumsal bellek |
|
| 9) |
Televizyon ve cinsiyetçilik |
|
| 10) |
Çocukların televizyon ürünü ve aynı zamanda TV ürünlerinin tüketicisi olarak kullanılması |
|
| 11) |
TV programlarının anlatısı |
|
| 12) |
Televizyonda yaşçılık |
|
| 13) |
Televizyonda televizyon eleştirisi |
|
| 14) |
Bir sinema filmi karakteri olarak TV |
|