İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI045 | ||||
Ders İsmi: | TV ve Gündelik Yaşam Eleştirisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Televizyon ve Gündelik Yaşam Eleştirisi dersinde, televizyon dizisi, haber, reklam, aktüel programlar gibi farklı medya ürünlerinin izleyiciye kesintisiz bir akışla aktarıldığı bir kitle iletişim aracı olan televizyon, eleştirel bir dille değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği: | “Neden televizyon izliyoruz?” sorusundan yola çıkarak TV’nin ideoloji yayma işlevinden kitleleri tek-tipleştirmesine, kanaat ve itaat oluşturma yetisinden tecimsel bir araç olmasına kadar pek çok konu mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda dersin ana başlıkları televizyon ve temsil, cinsiyetçilik, türcülük, popüler kültür üreticisi olarak televizyon, rating sistemi, televizyonda dramatizasyon, TV’nin toplumsal belleğe katkısı ve genel olarak televizyon anlatısıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Neden televizyon izliyoruz sorusunu kuramsal olarak açıklar. 2) Kültür endüstrisini televizyon üzerinden anlatır. 3) Rating sistemini bilir. 4) TV anlatısını bilir. 5) TV yayınlarını türcülük, yaşçılık, cinsiyetçilik ve temsil üzerinden değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun genel tahlili | |
2) | Rating sisteminin işleyişi ve TV yapımlarına etkisi | |
3) | Televizyon haberlerinin Dünya’daki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmeler çerçevesinde dünden bugüne değişimi. | |
4) | Reklamlar, televizyon anlatısının neresinde? | |
5) | CNN Etkisi, Vietnam etkisi, tecimselleşme, liberalizm ve diğer kavramlar. | |
6) | Neden TV izliyoruz? Kullanımlar doyumlar kuramı ve diğer kuramlar. | |
7) | Vize hazırlıkları | |
8) | Televizyon ve toplumsal bellek | |
9) | Televizyon ve cinsiyetçilik | |
10) | Çocukların televizyon ürünü ve aynı zamanda TV ürünlerinin tüketicisi olarak kullanılması | |
11) | TV programlarının anlatısı | |
12) | Televizyonda yaşçılık | |
13) | Televizyonda televizyon eleştirisi | |
14) | Bir sinema filmi karakteri olarak TV |
Ders Notları / Kitaplar: | Erol Mutlu, Televizyon ve Toplum Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil Kültür |
Diğer Kaynaklar: | Nilgün Chevignon, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 6 | 6 | ||||
Final | 1 | 7 | 7 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |