Dersin Amacı: |
İşaret dilini ve kültürünü temel seviyede öğrenir.
Günlük dili temel seviyede kullanır.
Programın sonunda öğrenci; TİD ile temel iletişim bilgi ve becerileri kazanabilecektir. Bu kapsamda; günlük yaşamında kullandığı renkler,sayılar,taşıt, bitki ve hayvan, , meslek, okul, eğitim, zamanla ilgili terimleri, fiiller, sıfatlar ve zıt anlamlı kelimelerin işaretlerini hatasız olarak kullanabilecektir. Günlük yaşamda kullanılan TİD cümlelerine ve karşılıklı konuşma kurallarına uygun cümleler kurabilecek ve uygulayabilecektir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste işitme engelli bireyle iletişim süreci ve öğeleri, işitme engelliler kültürü, iletişim engelleri, temel işaret dili eğitimi TİD kurs programı, işitme yetersizliği ile dil ve konuşma yetersizliği olan bireylerin kişisel ve toplumsal ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla konuşma dilinden farklı olan fakat belli bir sistem içinde el ve vücut hareketleri ile mimiklerin kullanıldığı görsel bir dildir. Gelişen teknolojiye ve uzun süren uygulamalara göre işitme yetersizliği olan bireylerin eğitiminde bireysel özelliklerin ve bireysel ihtiyaçların belirleyici olması gerekmektedir. Bu gerekçe ile ders programı ile bireylerin, TİD kullanarak işitme yetersizliği olan bireylerle iletişim kurabilmek için temel bilgi ve becerileri kazanması, yeniliğe ve değişime uyum sağlaması öngörülmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşaret dili ve işitme engellilerin kültürü |
|
2) |
Parmak alfabesi, ad-soyad yazımı ve zamirler |
|
3) |
Aile ve akraba işaretleri |
|
4) |
Sayılar, dört işlem işaretleri ve ölçü birimlerinin işaretleri |
|
5) |
Çevreyle ilgili işaretler |
|
6) |
Okul ve eğitimle ilgili işaretler- renkler |
|
7) |
Vücudumuz ve sağlıkla ilgili işaretler |
|
8) |
Zaman ve zamanla ilgili işaretler |
|
9) |
Bitki ve hayvanlarla ilgili işaretler |
|
10) |
Mesleklerin işaretleri |
|
11) |
Duyguların işaretleri |
|
12) |
Duyguların işaretleri |
|
13) |
Olumlu -olumsuz soru cümleleri |
|
14) |
Zamanlar şimdiki zaman-geçmiş zaman-gelecek zaman |
|
15) |
TİD ile karşılıklı konuşma uygulamaları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. |
1 |
2) |
Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. |
1 |
3) |
Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. |
1 |
4) |
Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. |
2 |
5) |
Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. |
2 |
6) |
Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. |
2 |
7) |
Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. |
2 |
8) |
Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. |
2 |
9) |
İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
10) |
Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. |
1 |
11) |
Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. |
2 |
12) |
Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. |
2 |
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
2 |