Dersin Amacı: |
İşaret dilini ve kültürünü temel seviyede öğrenir.
Günlük dili temel seviyede kullanır.
Programın sonunda öğrenci; TİD ile temel iletişim bilgi ve becerileri kazanabilecektir. Bu kapsamda; günlük yaşamında kullandığı renkler,sayılar,taşıt, bitki ve hayvan, , meslek, okul, eğitim, zamanla ilgili terimleri, fiiller, sıfatlar ve zıt anlamlı kelimelerin işaretlerini hatasız olarak kullanabilecektir. Günlük yaşamda kullanılan TİD cümlelerine ve karşılıklı konuşma kurallarına uygun cümleler kurabilecek ve uygulayabilecektir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste işitme engelli bireyle iletişim süreci ve öğeleri, işitme engelliler kültürü, iletişim engelleri, temel işaret dili eğitimi TİD kurs programı, işitme yetersizliği ile dil ve konuşma yetersizliği olan bireylerin kişisel ve toplumsal ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla konuşma dilinden farklı olan fakat belli bir sistem içinde el ve vücut hareketleri ile mimiklerin kullanıldığı görsel bir dildir. Gelişen teknolojiye ve uzun süren uygulamalara göre işitme yetersizliği olan bireylerin eğitiminde bireysel özelliklerin ve bireysel ihtiyaçların belirleyici olması gerekmektedir. Bu gerekçe ile ders programı ile bireylerin, TİD kullanarak işitme yetersizliği olan bireylerle iletişim kurabilmek için temel bilgi ve becerileri kazanması, yeniliğe ve değişime uyum sağlaması öngörülmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşaret dili ve işitme engellilerin kültürü |
|
2) |
Parmak alfabesi, ad-soyad yazımı ve zamirler |
|
3) |
Aile ve akraba işaretleri |
|
4) |
Sayılar, dört işlem işaretleri ve ölçü birimlerinin işaretleri |
|
5) |
Çevreyle ilgili işaretler |
|
6) |
Okul ve eğitimle ilgili işaretler- renkler |
|
7) |
Vücudumuz ve sağlıkla ilgili işaretler |
|
8) |
Zaman ve zamanla ilgili işaretler |
|
9) |
Bitki ve hayvanlarla ilgili işaretler |
|
10) |
Mesleklerin işaretleri |
|
11) |
Duyguların işaretleri |
|
12) |
Duyguların işaretleri |
|
13) |
Olumlu -olumsuz soru cümleleri |
|
14) |
Zamanlar şimdiki zaman-geçmiş zaman-gelecek zaman |
|
15) |
TİD ile karşılıklı konuşma uygulamaları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. |
|
3) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. |
|
4) |
İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
5) |
Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. |
|
7) |
Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
8) |
Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
|
10) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|