Otomotiv Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI041 | ||||
Ders İsmi: | İşaret Dili 1 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HASAN DİKYUVA | ||||
Dersi Veren(ler): | Staff | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşaret dilini ve kültürünü temel seviyede öğrenir. Günlük dili temel seviyede kullanır. Programın sonunda öğrenci; TİD ile temel iletişim bilgi ve becerileri kazanabilecektir. Bu kapsamda; günlük yaşamında kullandığı renkler,sayılar,taşıt, bitki ve hayvan, , meslek, okul, eğitim, zamanla ilgili terimleri, fiiller, sıfatlar ve zıt anlamlı kelimelerin işaretlerini hatasız olarak kullanabilecektir. Günlük yaşamda kullanılan TİD cümlelerine ve karşılıklı konuşma kurallarına uygun cümleler kurabilecek ve uygulayabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste işitme engelli bireyle iletişim süreci ve öğeleri, işitme engelliler kültürü, iletişim engelleri, temel işaret dili eğitimi TİD kurs programı, işitme yetersizliği ile dil ve konuşma yetersizliği olan bireylerin kişisel ve toplumsal ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla konuşma dilinden farklı olan fakat belli bir sistem içinde el ve vücut hareketleri ile mimiklerin kullanıldığı görsel bir dildir. Gelişen teknolojiye ve uzun süren uygulamalara göre işitme yetersizliği olan bireylerin eğitiminde bireysel özelliklerin ve bireysel ihtiyaçların belirleyici olması gerekmektedir. Bu gerekçe ile ders programı ile bireylerin, TİD kullanarak işitme yetersizliği olan bireylerle iletişim kurabilmek için temel bilgi ve becerileri kazanması, yeniliğe ve değişime uyum sağlaması öngörülmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Sağır kişiyle iletişimle ilgili temel kavramları bilir. 2) 2. Sağır Kültürü ve İşaret Dili hakkında etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanır. 3) 3. Daha fazlasını öğrenmek için hazır duruma gelir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşaret dili ve işitme engellilerin kültürü | |
2) | Parmak alfabesi, ad-soyad yazımı ve zamirler | |
3) | Aile ve akraba işaretleri | |
4) | Sayılar, dört işlem işaretleri ve ölçü birimlerinin işaretleri | |
5) | Çevreyle ilgili işaretler | |
6) | Okul ve eğitimle ilgili işaretler- renkler | |
7) | Vücudumuz ve sağlıkla ilgili işaretler | |
8) | Zaman ve zamanla ilgili işaretler | |
9) | Bitki ve hayvanlarla ilgili işaretler | |
10) | Mesleklerin işaretleri | |
11) | Duyguların işaretleri | |
12) | Duyguların işaretleri | |
13) | Olumlu -olumsuz soru cümleleri | |
14) | Zamanlar şimdiki zaman-geçmiş zaman-gelecek zaman | |
15) | TİD ile karşılıklı konuşma uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | İşaret Dili sözlükleri İşaret diliyle ilgili videolar İşaret diliyle ilgili İSEM sözlük, Güncel TİD Sözlüğü |
Diğer Kaynaklar: | İşaret Dili sözlükleri İşaret diliyle ilgili videolar İşaret diliyle ilgili İSEM sözlük, Güncel TİD Sözlüğü |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | |||
2) Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |||
3) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | 1 |
2) | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |
3) | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 45 |
Ödevler | 12 | 19 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 116 |