Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD017
Ders İsmi: Oyuncak Ürün Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SAKIP EFE ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. S.Efe Erdoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarlanan oyuncakların gerçek ürünler gibi düşünülmesi gerekmektedir, bu nedenle boyut, ambalaj, alıcı profili, temanın özgünlüğü, görsel tasarım ve oyun değeri gibi bazı başlıklar bu çalışma boyunca önemli olacaktır. Farklı tasarım anlayışları oyuncaklar için fazlası ile uygun olduğu için, mimari, designer, eğitici oyuncaklar ve benzeri oyuncak türlerinin keşfedilmekten çekinilmemesi. Ayrıca, oyuncağın üretim açısından düşünülmesi ve tasarımın bu hedefler içinde sadeleştirilmesi sadeleştirilmesi veya son üründe hedeflerin aşmamaya dikkat edilmesi, daha basitleştirilmiş bir tasarım yaklaşımı yaklaşım şiddetle tavsiye edilmektedir.
Dersin İçeriği: Oyuncak Tasarımı, oyuncak alt kültürünün; reklam, sanat ve tasarım, yakın ve uzak tarih, filmler, çizgi filmler ve video oyunları gibi popüler kültürün üzerindeki etkileri ile öğrencilerin bu unsurları harmanlayarak kendi dünyası, teması ve ruh hali içinde özgün bir oyuncak tasarladıkları bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Learning basic principles of toy design and manufacturing by designing concepts and mock-ups.
2) Establishing a design thinking structure for the play value of toys and the importance of immersion.
3) Making connections between visual design and toy products along their cultural progressions throughout history.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, öğrencilerle tanışma. Oyuncak Ürün Tasarımına temel bir giriş. Ders için hazırlanın.
2) Oyuncakların temelleri: Kısa bir tarihçe ve örnek oyuncaklar üzerine tartışma. Ders için hazırlanın.
3) Oyuncak Ayının kısa tarihi: Peluş oyuncaklar, oyuncak bebekler ve aksiyon figürleri. G.I. Joe ve Barbie. Ders için hazırlanın.
4) Oyuncak Tasarımı Kavramı: Oyun değeri ve dijital oyun tasarımı pratiklerindeki immersion kavramıyla benzerlikler. Ders için hazırlanın.
5) Japon Oyuncakları ve Bebekleri: Robot kültürü ve güncel oyuncak tasarımı üzerindeki etkisi. Ders için hazırlanın.
6) Teneke Oyuncaklar (Robotlar, Araçlar vb.), Blok Oyuncaklar (Erken Dönem Blok Oyuncaklar), Lego ve diğer modüler oyun sistemleri. Ders için hazırlanın.
7) Oyuncak ürün fikri için konsept çalışması: Verili şablonu kullanarak bir oyuncak prototipi için erken bir konsept çalışması tasarlayın. Vize için hazırlanın. Karton atölyesi için malzeme getirin: Kesici aletler, bantlar, yapıştırıcılar, cetveller, vb.
8) Vize: Karton atölyesi Atölyede bir prototip tasarlayın ve üretin.
9) 1980'ler ve 1990'lardan oyuncaklar: He-Man ve Transformers. Takara Tomy ve Hasbro'nun tarihi. Oyuncak Tasarım Prototipi için sunum hazırlayın.
10) Son Oyuncak Tasarım Prototipi için öğrenci sunumları. Oyuncak Tasarım Prototipi için sunum hazırlayın.
11) Son Oyuncak Tasarım Prototipi için öğrenci sunumları. Oyuncak Tasarım Prototipi için sunum hazırlayın.
12) Son Oyuncak Tasarım Prototipi için öğrenci sunumları. Oyuncak Tasarım Prototipi için sunum hazırlayın.
13) Son Oyuncak Tasarım Prototipi için öğrenci sunumları. Oyuncak Tasarım Prototipi için sunum hazırlayın.
14) Son Oyuncak Tasarım Prototipi için öğrenci sunumları. Final sunumlarına hazırlanın.
15) Final: Özel bir ürün paketi içinde kartondan yapılmış bir oyuncak tasarım prototipi. Final: A toy product prototype made out of cardboard in its dedicated packaging.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course has no book. The students will follow theoretical presentations in class. These presentations will be shared freely with students.
Diğer Kaynaklar: Kids' Stuff: Toys and the Changing World of American Childhood, Cross, G., Harvard University Press, 1999.

The History of Toy Soldiers, Toiati, L., Pen and Sword Military, 2019.

Toy Time!: From Hula Hoops to He-Man to Hungry Hungry Hippos: A Look Back at the Most-Beloved Toys of Decades Past, Byrne, C., Three Rivers Press, 2013.

Timeless Toys: Classic Toys and the Playmakers Who Created Them, Walsh, T., Andrews McMeel Publishing, 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Laboratuvar 6 18
Sunum / Seminer 6 29
Final 2 15
Toplam İş Yükü 98