Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Unity Arayüzü ve Ortam Kurulumu: Unity arayüzünü tanıma, proje oluşturma. |
Unity kurulumunu yapın. |
2) |
Scene ve GameObject: Scene'leri kavrama, GameObject oluşturma ve manipülasyonu |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
3) |
Component ve Prefab: Component'lere giriş, prefab oluşturma ve kullanma. |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
4) |
2D Asset Yönetimi: Sprite dosyalarını Unity içine alma. Tilemap ve spritesheet idaresine giriş. |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
5) |
3D Asset Yönetimi: 3D modelleri Unity içine alma. Mesh temelleri ve materyal kullanımı. |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
6) |
Unity ile Temel Kodlama: Unity'de C# kullanarak kodlamanın temelleri, kodları GameObject'ler ile bağlama. |
Ödev: Tek bir oyun mekaniği olan 2D veya 3D bir oyun hazırlayın. |
7) |
Fizik ve Çarpışmalar: Unity'nin fizik motorunun temelleri, collider'lar ve rigidbody'ler. |
Ödev: Unity oyununuza fizik etkileşimi ekleyin |
8) |
Temel Animasyon: Basit animasyonlar oluşturma ve Animator komponentinin kullanımı. |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
9) |
Kullanıcı Arayüzü (UI) Temelleri: Temel UI unsurları tasarlama ve UI unsurlarını oyun koduna bağlama. |
Ödev: Unity oyununuza UI unsurları ekleyin |
10) |
Unity ve Ses: Ses dosyalarını ekleme ve yönetme, Audio Source ve Listener komponentlerini kavrama. |
Ödev: Unity oyununuza ses unsurları ekleyin. |
11) |
Build Alma: Farklı platformlar için build alma ve temel build alma teknikleri. |
Ödev: Oynunuzun çıktısını alın ve gönderin. |
12) |
Temel AI ve Pathfinding: Unity'de AI'a giriş, temel yön bulma için NavMesh kullanımı. |
Derste yapılanları Unity üzerinde uygulayın. |
13) |
Proje Geliştirme: Kavramların gözden geçirilmesi ve öğrenci projeleri üzerine çalışma. |
Unity projeniz üzerinde çalışın |
14) |
Proje Geliştirme: Kavramların gözden geçirilmesi ve öğrenci projeleri üzerine çalışma. |
Unity projenizi tamamlayın ve gönderin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. |
|
2) |
Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. |
|
3) |
Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. |
|
4) |
Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. |
|
5) |
Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. |
|
6) |
Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. |
|
7) |
Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. |
|
8) |
Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. |
|