Dersin Amacı: |
Ders kapsamında insan davranışlarıyla ilişkili sinir sistemi yapıları ve bu yapıların nasıl işlediği multidisipliner bir yaklaşımla ele alınacaktır. Dersin amacı psikoloji biliminin biyoloji, fizyoloji gibi bilimler ilişkisini kurmak ve öğrencilerin insan davranışının altında yatan biyopsikolojik temelleri anlamasına yardımcı olmaktır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler insan davranışları ile sinir sistemi yapıları arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek ve çok yünlü bir bakış açısıyla tartışabilir hale gelecektir. |
Dersin İçeriği: |
Davranışsal Nöroanatomi, Duyular, Motor Hareketlerin Kontrolü, Lateralizasyon ve Assosiyasyon Alanları, Dil ve Afazi, Dikkat, Öğrenme ve Bellek, Plastisite, Duygular ve Hormonlar, Uyku ve uyku bozuklukları, Sosyal Biliş |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Biyopsikoloji Tarihi |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
2) |
Davranışsal Nöroanatomi |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
3) |
Duyular |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
4) |
Motor hareketlerin kontrolü |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
5) |
Laterilizasyon ve asosiyasyon alanları |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
6) |
Dil ve afazi |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
7) |
Dikkat |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
8) |
Vize |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
9) |
Öğrenme ve Bellek |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
10) |
Plastisite |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
11) |
Duygular ve hormonlar |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
12) |
Uyku ve uyku bozuklukları |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
13) |
Sosyal Biliş |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
14) |
Proje sunumları |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited |
Ders Notları / Kitaplar: |
Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
|
Diğer Kaynaklar: |
Kandel, E.R., Schwartz, J.H., Jessell, T.M., Siegelbaum, S.A. (2012). Principles of Neural Sciences, 5e. McGraw Hill Medical.
Guyton, A. C., Hall, J. E., Çavuşoğlu, H., Yeğen, B. Ç., Aydın, Z., & Alican, İ. (2007). Tıbbi fizyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. |
|
2) |
Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. |
|
5) |
Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. |
|
6) |
Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. |
|
7) |
Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. |
|
8) |
Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. |
|
9) |
Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. |
|
10) |
Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. |
|
11) |
Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir |
|
12) |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
|
13) |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
|
14) |
Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
|