Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5012
Ders İsmi: Biyopsikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında insan davranışlarıyla ilişkili sinir sistemi yapıları ve bu yapıların nasıl işlediği multidisipliner bir yaklaşımla ele alınacaktır. Dersin amacı psikoloji biliminin biyoloji, fizyoloji gibi bilimler ilişkisini kurmak ve öğrencilerin insan davranışının altında yatan biyopsikolojik temelleri anlamasına yardımcı olmaktır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler insan davranışları ile sinir sistemi yapıları arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek ve çok yünlü bir bakış açısıyla tartışabilir hale gelecektir.
Dersin İçeriği: Davranışsal Nöroanatomi, Duyular, Motor Hareketlerin Kontrolü, Lateralizasyon ve Assosiyasyon Alanları, Dil ve Afazi, Dikkat, Öğrenme ve Bellek, Plastisite, Duygular ve Hormonlar, Uyku ve uyku bozuklukları, Sosyal Biliş

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Psikoloji, biyoloji, fizyoloji gibi bilimlerinin bilgi ve bilgi edinme yöntemlerini etkin olarak kullanabileceklerdir.
2) İnsan ve diğer organizmaların davranışlarının temelinde yatan nedenleri anlayabilecek ve tartışabileceklerdir.
3) İnsan davranışlarıyla sinir sisteminin yapısı ve işlevleri arasında bağlantı kurabileceklerdir.
4) İnsan davranışlarını çok yönlü bir bakış açısıyla kavrayacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Biyopsikoloji Tarihi Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
2) Davranışsal Nöroanatomi Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
3) Duyular Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
4) Motor hareketlerin kontrolü Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
5) Laterilizasyon ve asosiyasyon alanları Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
6) Dil ve afazi Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
7) Dikkat Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
8) Vize Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
9) Öğrenme ve Bellek Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
10) Plastisite Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
11) Duygular ve hormonlar Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
12) Uyku ve uyku bozuklukları Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
13) Sosyal Biliş Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited
14) Proje sunumları Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neil R. Carlson (2013). Foundations of Behavioral Neuroscience. Pearson Education Limited

Diğer Kaynaklar: Kandel, E.R., Schwartz, J.H., Jessell, T.M., Siegelbaum, S.A. (2012). Principles of Neural Sciences, 5e. McGraw Hill Medical.
Guyton, A. C., Hall, J. E., Çavuşoğlu, H., Yeğen, B. Ç., Aydın, Z., & Alican, İ. (2007). Tıbbi fizyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 2 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 3 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 2 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 2
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 3
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 3
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3 2
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 195