Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5001
Ders İsmi: Sosyal Biliş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Ezgi Ildırım Özcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler sosyal biliş kuramları hakkında bilgi sahibi olarak, insan davranışlarını bu perspektiften değerlendirebileceklerdir.
Dersin İçeriği: Sosyal biliş sosyal psikolojinin çalışma alanı olup bilişsel süreçlerin insanlar arası bilginin algılanması, yorumlanması, işlenmesinde etkileşimini araştırmaktadır. Bu dersin amacı sosyal biliş alanındaki temel kavram ve teorilerini ele almaktır. Bu ders kapsamında kognisyon, bellek süreçleri, dikkat, kültür, kimlik, şemalar, duygu ile kognisyon ilişkisi, karar verme süreçleri, tutumlar ve atıf konuları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal Biliş alanındaki temel teorileri ve deneyleri bilir.
2) Sosyal Biliş alanındaki bulguların insan davranışı üzerindeki etkisini anlar.
3) Sosyal Biliş konusunda araştırma fikri üretebilir.
4) sosyal Biliş alanındaki güncel makaleleri takip eder ve eleştirel gözle inceler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Sosyal Psikoloji- sosyal Biliş
3) Şemalar ve Kısayollar
4) Kültür ve Biliş
5) Duygular ve Kognisyon
6) Hafıza ve Sosyal Biliş
7) Vize
8) Benlik ve Biliş
9) Atıflar
10) Tutumlar ve Sosyal Biliş
11) Önyargılar, sterotipler ve sosyal biliş
12) Davranış ve Sosyal Biliş
13) Sosyal Biliş alanındaki Deneyler
14) Sosyal Biliş alanındaki Deneyler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (1991). Social cognition. Mcgraw-Hill Book Company.
Diğer Kaynaklar: Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (1991). Social cognition. Mcgraw-Hill Book Company.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 2 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 3
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 2
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 3
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 2
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 2 3
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 3 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 195