Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO048 | ||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zehra Nur Ayan Över | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, günümüzde görsel iletişimde etkili ve çekici tasarımlar oluşturabilme yeteneğine sahip olmayı gerektiren önemli bir hedef haline gelmiştir. Bu hedefe ulaşmak için, belirli beceri setlerini kazanmanın yanı sıra, sektörde yaygın olarak kullanılan önemli grafik tasarım programlarını bilmek de oldukça önemlidir. Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, teknik becerileri kazanmak, kreatif düşünme yeteneğini geliştirmek ve sektöre özgü programları etkili bir şekilde kullanabilmek, başarılı bir grafik tasarımcı olmanın anahtarıdır. Bu süreçte sürekli öğrenme ve pratik yapma, başarılı bir grafik tasarım kariyerine giden yolda sizi daha da ileri taşıyacaktır. |
Dersin İçeriği: | Grafik Tasarım dersinde öğrencilerimiz photoshopta görsellerle çalışma ve fotoğraf düzenleme, illustrator ile vektörel çizim ve ilüstürasyon çalışmaları, indesign ile çok sayfalı tasarımlar yapma konusunda uzmanlaşacaklar ve masaüstü yayıncılık konusunda kendilerini geliştireceklerdir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hedef kitleye yönelik ikna edici grafik ürünler üretebilme 2) İletişim odaklı tasarım yapabilme 3) Grup olarak ortak çalışma üretebilme 4) Çok sayfalı tasarımları teknik olarak uygulayabilme 5) Çok sayfalı tasarımlar içinde görsel süreklilik ve bütünlük sağlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Grup ve katman mantığı | Yok |
2) | Textlerle çalışma Brush ve sembollerle çalışmak | Yok |
3) | Renk ve desenlerle çalışmak | Yok |
4) | Görsellerle çalışmak | Yok |
5) | Working with effects | Yok |
6) | Kurumsal kimlik tasarımı | Yok |
7) | Kurumsal kimlik uygulama | Yok |
8) | ARA SINAV | 1,2,3,4,5,6,7 |
9) | Ekran navigasyonları | Yok |
10) | Master Pages çalışmaları | Yok |
11) | Layout çalışma | Yok |
12) | Textlerle çalışma | Yok |
13) | Görsellerle çalışma | Yok |
14) | Export seçenekleri | Yok |
15) | FİNAL | 9,10,11,12,13,14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İnkılap. |
Diğer Kaynaklar: | https://www.udemy.com/course/yeni-baslayanlar-icin-web-tasarim-egitimi-adobe-photoshop/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 5 | 1 | 18 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 25 | 1 | 26 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |