MYO048 Grafik Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO048
Ders İsmi: Grafik Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Zehra Nur Ayan Över
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, günümüzde görsel iletişimde etkili ve çekici tasarımlar oluşturabilme yeteneğine sahip olmayı gerektiren önemli bir hedef haline gelmiştir. Bu hedefe ulaşmak için, belirli beceri setlerini kazanmanın yanı sıra, sektörde yaygın olarak kullanılan önemli grafik tasarım programlarını bilmek de oldukça önemlidir. Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, teknik becerileri kazanmak, kreatif düşünme yeteneğini geliştirmek ve sektöre özgü programları etkili bir şekilde kullanabilmek, başarılı bir grafik tasarımcı olmanın anahtarıdır. Bu süreçte sürekli öğrenme ve pratik yapma, başarılı bir grafik tasarım kariyerine giden yolda sizi daha da ileri taşıyacaktır.
Dersin İçeriği: Grafik Tasarım dersinde öğrencilerimiz photoshopta görsellerle çalışma ve fotoğraf düzenleme, illustrator ile vektörel çizim ve ilüstürasyon çalışmaları, indesign ile çok sayfalı tasarımlar yapma konusunda uzmanlaşacaklar ve masaüstü yayıncılık konusunda kendilerini geliştireceklerdir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hedef kitleye yönelik ikna edici grafik ürünler üretebilme
2) İletişim odaklı tasarım yapabilme
3) Grup olarak ortak çalışma üretebilme
4) Çok sayfalı tasarımları teknik olarak uygulayabilme
5) Çok sayfalı tasarımlar içinde görsel süreklilik ve bütünlük sağlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Grup ve katman mantığı Yok
2) Textlerle çalışma Brush ve sembollerle çalışmak Yok
3) Renk ve desenlerle çalışmak Yok
4) Görsellerle çalışmak Yok
5) Working with effects Yok
6) Kurumsal kimlik tasarımı Yok
7) Kurumsal kimlik uygulama Yok
8) ARA SINAV 1,2,3,4,5,6,7
9) Ekran navigasyonları Yok
10) Master Pages çalışmaları Yok
11) Layout çalışma Yok
12) Textlerle çalışma Yok
13) Görsellerle çalışma Yok
14) Export seçenekleri Yok
15) FİNAL 9,10,11,12,13,14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İnkılap.
Diğer Kaynaklar: https://www.udemy.com/course/yeni-baslayanlar-icin-web-tasarim-egitimi-adobe-photoshop/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3 3 3 3 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3 3 3 3 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3 3 3 3 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3 3 3 3 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3 3 3 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3 3 3 3 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3 3 3 3 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3 3 3 3 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3 3 3 3 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3 3 3 3 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 5 1 18
Ödevler 1 10 1 11
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Final 1 25 1 26
Toplam İş Yükü 76