Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BIL281 | ||||
Ders İsmi: | Staj(Mesleki Çalışma) | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ahmet Selim Över | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin mesleki deneyim kazanmaları amacıyla yapacakları seçime göre ya 10 gün boyunca Bilgisayar Programcılığı mesleğini yerinde görerek ya da proje çalışması yaparak tanıması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler bu ders kapsamında Zorunlu Staj yapabilir veya Mesleki Çalışma Projesi yürütebilirler. STAJ YAPMAYI TERCİH EDEN öğrenciler Bilişim Teknolojileri, Bilgisayar Yazılımı vb. departmanları bulunan firmalarda veya teknoloji şirketlerinde ON İŞ GÜNÜ çalışarak staj eğitimini tamamlarlar. MESLEKİ ÇALIŞMA PROJESİ yürütmeyi tercih eden öğrenciler Bilgisayar Programcılığı mesleğine ilişkin dersin öğretim elemanı tarafından verilecek proje çalışmasını yaparak eğitimini tamamlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar Programcısının çalışma koşullarını öğrenir. 2) Teorik bilgilerini uygulama becerisine sahip olur. 3) Çalışma yaşamına başlamadan önce alanında deneyim sahibi olur. 4) Kendisine uygun çalışma şeklini seçme yeteneği kazanır. 5) Takım çalışması becerisine sahip olur. 6) Bireysel çalışmayı öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılım geliştirme ortamlarını tanıma | Yok |
2) | Temel programcılık becerilerini kullanma | Yok |
3) | Takım çalışmasını uygulama | Yok |
4) | Bilgisayar Programcısının çalışma prensipleri hakkında bilgi edinme | Yok |
5) | Problem çözme | Yok |
6) | Bilişimsel yeteneklerini kullanma | Yok |
7) | Bireysel çalışmayı uygulama | Yok |
8) | Bireysel çalışmayı uygulama | Yok |
9) | Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme I | Yok |
10) | Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme II | Yok |
11) | Çalışma yaşamına ilişkin bilgi ve beceri edinme III | Yok |
12) | İleri yazılım geliştirme yeteneklerini kullanma | Yok |
13) | Sorunların çözümlerine katkı sağlama | Yok |
14) | Genel değerlendirme | Yok |
15) | Rapor hazırlama ve sunma | Yok |
16) | Final | Bütün Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / Hayır |
Diğer Kaynaklar: | None / No |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 50 | 50 | ||||
Final | 1 | 100 | 100 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |